Mår dåligt pga chefen
Jag började på mitt första jobb för ca 7 månader sedan, och tyvärr hade jag otur med att få en chef som inte riktigt var lämplig för jobbet. Hen är väldigt otrevlig och säger upp människor stup i kvarten trots att det är brist på personal. Hen använder härskartekniker som exempelvis "Lilla gumman"... Det största problemet vi känner är just nu handlar om att man inte har rätt att vara sjuk. Det är i alla fall våran känsla. När någon är sjuk ifrågasätter hen det,ringer,mejlar och det är verkligen helt fruktansvärt. Förra månaden gjorde hen en utmaning/tävling som gick ut på att ingen skulle vara sjuk. Det funkade uppenbarligen inte så nu har hen kallat alla på möte (enskilt) det kommer handla om att en måste ha sjukintyg från första dagen och att vi ska skriva på papper för detta. Vissa har varit sjuka mycket (vilket jag visserligen förstår på den arbetsplatsen, tror mycket handlar om dåligt mående)...
Men jag har endast varit sjuk 1 gång. Fick dock feber bara jag hörde om det här, för det är ju en trygghet som försvinner när en inte får vara sjuk och kanske, eller förmodligen, i framtiden måste ta sig till jobbet och gå igenom en hel dag och må skit. Vem orkar ta sig till en läkare. Jag letar nya jobb men det är svårt och jag mår inte heller så bra psykiskt. Får det verkligen gå till såhär? Det känns skit.