• Jilka

Söker bög(ar) i Malmö

Hej, 

Jag är en tjej (gay) som har velat ha barn i tio års tid. Jag är klar med utbildning och har fast jobb sedan några år tillbaka som jag trivs med. Jag har insett efter en del desperat letande att jag inte vill eller orkar leta efter "den rätta kärleken" för att skaffa barn. Det blir bara stressigt och krystat att försöka få till ett kärleksförhållande när det jag egentligen verkligen vill är att ha en familj. Så, jag har övervägt att skaffa barn som ensamstående. Men jag är lite rädd över att vara ensam i alla beslut och i själva upplevelsen, och skulle verkligen helst vilja ha en (eller fler) medföräldrar. 

Jag tänker att det kanske finns någon mer här i Malmö som känner som jag? Kanske är du en ensamstående gay-kille eller så är ni ett gaypar som är beredda på att endast en av er kan ha juridisk vårdnad? Viktigt för mig är att du/ni bor eller kan tänka er att bo i Malmö och att du/ni delar mina grundvärderingar, vilket ni nog gör om du/ni har ett hjärta som lutar lite åt vänster. Jag har inga fasta bilder av hur jag vill dela upp föräldraskapet - utan samtalar mig gärna fram till någonting som skulle fungera för alla inblandade. Jag vill dock ha barnet åtminstone 50% (känns konstigt att prata i procent, men jag tror ni förstår vad jag menar :) ). 

Jag är samhällsengagerad och livsglad och gillar vardagslunk och promenader. Jag har mycket erfarenhet av barn och känner att jag verkligen är redo för mitt eget. 

(Är du hetero men vill ha barn? Skriv i så fall och förklara hur du tänker. Det känns tryggare med någon som själv är gay, eftersom jag är det, men jag utesluter inget). 

Skriv jättegärna med funderingar, frågor eller förslag. Does it seem interesting, but you want translation to English? Write me ;) 

J. 

Svar på tråden Söker bög(ar) i Malmö