• Ess

Leva med barn?

Anonym (A) skrev 2016-04-11 07:45:40 följande:
    Anonym (Clara) skrev 2016-04-10 23:45:13 följande:

Du verkar ha vaknat upp ur rosenskimmret och upptäkt verkligheten. Att det är år kvar innan det bara är du och han helt ensamma. Eller nej, då kommer barnbarnen och tar tid.

För att göra det så smartfritt som möjligt för alla parter bör du gå vidare dvs bryta upp innan det är försent. För får du barn med honom blir det dina barns syskon

Jag förstår ju att det är den lätta (?) lösningen men jag ser inte det som aktuellt just nu. Allt fokus ska ju alltid vara på hans barn men hade jag haft egna hade fokus varit ett annat. Att leva resten av mitt liv med honom utan egna barn ser jag på med skräck. Ska jag leva med honom ska vi ha barn. Att vara i skymundan hela livet pga ett barn sedan tidigare är inte en dröm jag har. Men att kunna lägga fokus på egna barn och samtidigt tvingas ha med hans barn att göra känns som det minst dåliga alternativet.
    Att skaffa gemensamma barn i en situation du inte trivs i eller tycker om att va i kommer inte att fungera. Att skaffa barn gör snarare att allt eskalerar.
    Hur kommer du att känna OM det blir så att han fortfarande bara kommer att bry sig om sitt tidigare barn när han kommer, och låta dig ta det gemensamma?

Det funkade i alla fall hyfsat med makens barn innan vi skaffade gemensamma, sedan blev det tvärstopp. Lyckligtvis så var dom stora så umgänget varade inte så länge till.

Tänk igenom det igen utan att tro att det blir så himla mycket bättre med gemensamma barn, tänk att det kommer att bli 10 gånger värre istället. Är det värt det?
    Vet mannen hur du känner, så att han kan hjälpa dig i ditt förhållningssätt till hans barn?
  • Ess
    Anonym (Clara) skrev 2016-04-10 23:45:13 följande:

Du verkar ha vaknat upp ur rosenskimmret och upptäkt verkligheten. Att det är år kvar innan det bara är du och han helt ensamma. Eller nej, då kommer barnbarnen och tar tid.

För att göra det så smartfritt som möjligt för alla parter bör du gå vidare dvs bryta upp innan det är försent. För får du barn med honom blir det dina barns syskon

Varför skulle barnbarnen ta så mycket tid?
    Visst, de kanske kommer hit och sover över någon gång när de blir lite äldre och man firar deras födelsedagar, annars har vi fullt upp med vårat eget liv, barn och jobb.
  • Ess
    Anonym (Obegripligt) skrev 2016-04-14 15:06:55 följande:
    Som sagt... fullständigt obegripligt.
    Det är väl inte speciellt obegripligt, det är ju faktiskt så att andras barn ÄR en belastning. Jag tycker att han snarare är realist som inser fakta, att de enda som älskar hans barn är föräldrarna själva, att de faktiskt får va nöjda om de hittar en ny partner som tolererar deras barn. Är man inte nöjd med det så finns alternativet att leva ensam tills barnet flyttar.
Svar på tråden Leva med barn?