• Ann Cistrus

Leva med barn?

Anonym (A) skrev 2016-04-13 21:19:13 följande:
    Jag känner en oro för precis det du beskriver. Att hans barn ska vara klängig på vårt barn. Att jag inte får mitt barn ifred. Att jag och han inte får vårt barn ifred, utan att hans barn ska ha rätt att va med hela tiden. Usch vilken jobbig sits. Jag förstår att det måste vara extremt svårt. Det är inte kul att behöva fly för att få ha det som man vill. Jag hade nog varit hjärtlös och skickat iväg ungen, men troligen förlorat mer på det (genom en sårad sambo) än vad jag vunnit. Jag har inte barn så jag vet inte hur det känns på riktigt, men jag förstår dina tankegångar..
    Lyssna på din magkänsla nu och lämna detta förhållande. Du kommer aldrig att få det du vill: en kärnfamilj där du får "ha ditt barn för dig själv". Om ni får ett gemensamt barn kommer detta att vara dit bonusbarns syskon, som h*n har rätt att ha en relation med. Ditt barn vinner absolut ingenting på att du fryser ut storasyskonet, tvärtom riskerar du att skapa en situation där ditt barn tvingas växa upp tillsammans med ett bittert äldre syskon som inte behandlar honom/henne väl. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Anonym (A) skrev 2016-04-14 13:49:42 följande:
    Om folk kunde sluta hetsa i trådar om att folk ska separera. Jag frågade inte om jag skulle lämna honom. Varför ska jag lämna honom? 
    Varför du ska lämna honom? 

För att du känner som du gör inför hans barn. Du hade förstått det om du själv hade haft barn. Eller kanske inte förresten... Din man verkar ju vara ok med att bo tillsammans med någon som inte tycker om hans barn. Som någon annan skrev: det är helt obegripligt att man kan vilja dela sitt liv med någon som känner så för det käraste man har! 

Vidare är det så att oavsett om du vill det eller ej så skulle ditt barn och ditt bonusbarn ha biologiska band och de har rätt att ha en relation med varandra. Barnet skulle inte vara ditt, det skulle vara din mans barn och ditt bonusbarns syskon också. Jag tycker det låter lite läskigt när du pratar om det på det där ägande sättet, det känns upplagt för problem. För hela familjen. 

Du försöker trycka ner en kloss i ett runt hål. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Leva med barn?