Måste man väga sig hos BM?
Jag är fd anorektiker och slängde ut vågen för många år sedan eftersom den gjorde mig helt besatt. Nu ska jag snart på inskrivningssamtal hos BM och oroar mig för att de ska väga mig där. Jag vill INTE detta. Bara det om de säger "du är normalviktig och du ska öka si och så mkt" skulle få mig att må skit rent ut sagt. Så jag har därför köpt hem en våg som endast mäter viktuppgång och viktminskning, man ställer alltså in den i början av graviditeten och så utgår den ifrån det (den visar aldrig de faktiska kilona). Min förhoppning är att jag ska kunna väga mig på den hemma och alltså rapportera viktuppgången till BM, så att de har koll. Detta är jag okej med.
Hör hört att vissa ber BM om att väga en och själva inte tittar på siffrorna på vågen, men eftersom jag kommer att flytta mitt under graviditeten och byta BM så är jag svinrädd för att de ändå ska läcka siffrorna till mig på något sätt. Eller att de kläcker ur sig att jag ska gå upp ett visst antal kg för att följa kurvan eller nåt liknande - det skulle sabba allt för mig. Jag litar alltså inte på att de kan hålla tyst alternativt att jag ska råka se vikten i mina papper.
Så, tror ni att det är okej med min metod att jag helt enkelt väger mig på den våg jag nu köpt hemma innan och sen rapporterar om viktuppgång?