tips vid intimrakning tack
Hej. vad ni för att unvika röda prickar samt "finnar" vid rakning
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-12 17:47
gör**
Hej. vad ni för att unvika röda prickar samt "finnar" vid rakning
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-12 17:47
gör**
Raka med vanlig trimmer. Visst det blir inte slätt som med tex hyvel men vem vill se ut som en barnunge?
Apoteket har bra produkter som hjälper till att skona huden o motvärka inväxta hår.... Sen ska man investera i en riktigt bra rakhyvel....
Vaxar, med rakhyvel blir det alltid lite tjorv i huden. Vaxar jag så kan jag raka mellan utan större bekymmer. Dessutom växer det ut i omgångar så jag tar en del med pincett när det växer ut.
Nya vassa rakblad...sen är det bra med någon antibakteriell balm.
...just det. Glöm ej att raka med håren. Typ neråt/snett inåt.
Försöker att inte raka flera gånger på samma ställe och smörjer in med fet kräm efteråt. Använder alltid rakhyvel med 5 blad, fått prickar när jag testat billigare med 3 blad.
Vaxar...rakning funkar inte på mig.
Rakar med hyvel och om hon inte gillar lite röda prickar, too bad :)
Men det brukar inte bli så farligt...
Rakar med hyvel och om hon inte gillar lite röda prickar, too bad :)
Men det brukar inte bli så farligt...
Philips ladyshaver.
Köpte den nyligen och är väldigt nöjd med den. :)
Billig men bra. 169:- på elgiganten.
Vägrar anv hyvel på de intima delarna. Det kliar efteråt och jag blir rödprickig oavsett vilka skyddande krämer jag använder.
Philips ladyshaver.
Köpte den nyligen och är väldigt nöjd med den. :)
Billig men bra. 169:- på elgiganten.
Vägrar anv hyvel på de intima delarna. Det kliar efteråt och jag blir rödprickig oavsett vilka skyddande krämer jag använder.
Oops.... det hade ju räckt med ett svar från mig.... haha ;)
Ber om ursäkt för det. :)
Jag får lätt röda prickar men så låg jag en dag i det varma badet ett tag och rakade mig sen. Noll prickar!! Huden behöver varmt vatten ett tag.
Jag får lätt röda prickar men så låg jag en dag i det varma badet ett tag och rakade mig sen. Noll prickar!! Huden behöver varmt vatten ett tag.
Raka regelbundet var annan var tredje dag så slipper du prickar.
Rakar du regelbundet så vänjer sig huden vid det men rakar du för sällan är huden inte van och de långa stråna rycks med och du rakar lite i huden.
Lycka till det är ju så skönt att vara len där nere.
Raka regelbundet var annan var tredje dag så slipper du prickar.
Rakar du regelbundet så vänjer sig huden vid det men rakar du för sällan är huden inte van och de långa stråna rycks med och du rakar lite i huden.
Lycka till det är ju så skönt att vara len där nere.