• Anonym (rakad)

tips vid intimrakning tack

Hej. vad  ni för att unvika röda prickar samt "finnar" vid rakning

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-12 17:47
    gör**

• Svar på tråden tips vid intimrakning tack
  • Anonym (T)

Raka med vanlig trimmer. Visst det blir inte slätt som med tex hyvel men vem vill se ut som en barnunge?

• Anonym (75)

Apoteket har bra produkter som hjälper till att skona huden o motvärka inväxta hår.... Sen ska man investera i en riktigt bra rakhyvel....

• cosinus

Vaxar, med rakhyvel blir det alltid lite tjorv i huden. Vaxar jag så kan jag raka mellan utan större bekymmer. Dessutom växer det ut i omgångar så jag tar en del med pincett när det växer ut.

• Underhill

Nya vassa rakblad...sen är det bra med någon antibakteriell balm.

E vi överens så kör vi
  • Underhill

...just det. Glöm ej att raka med håren. Typ neråt/snett inåt.

E vi överens så kör vi
  • Anonym (E)

Försöker att inte raka flera gånger på samma ställe och smörjer in med fet kräm efteråt. Använder alltid rakhyvel med 5 blad, fått prickar när jag testat billigare med 3 blad.

• Anonym (Vax)

Vaxar...rakning funkar inte på mig.

• vargveum

Rakar med hyvel och om hon inte gillar lite röda prickar, too bad :)
    Men det brukar inte bli så farligt...

• Anonym (Vax)
    vargveum skrev 2016-04-13 00:49:17 följande:

Rakar med hyvel och om hon inte gillar lite röda prickar, too bad :)
    Men det brukar inte bli så farligt...

Kan faktiskt hålla med dig. Jag bryr mig varken om lite utväxt eller röda prickar på andra...faktiskt bryr jag mig inte om snubben är rakad överhuvudtaget (föredrar det - men det är ju knappast nån dealbreaker). Däremot får jag ju spunk på utslagen själv (därför jag vaxar). Men helt ärligt. Lite utväxt vaxningstillfällena emellan får han leva med. Och skulle jag inte vilja vaxa skulle han behöva leva med det också. 
  • ChubbyLady

Philips ladyshaver.

Köpte den nyligen och är väldigt nöjd med den. :)

Billig men bra. 169:- på elgiganten.

Vägrar anv hyvel på de intima delarna. Det kliar efteråt och jag blir rödprickig oavsett vilka skyddande krämer jag använder.

Min mulliga sexblogg: biglady.se
  • ChubbyLady

Philips ladyshaver.

Köpte den nyligen och är väldigt nöjd med den. :)

Billig men bra. 169:- på elgiganten.

Vägrar anv hyvel på de intima delarna. Det kliar efteråt och jag blir rödprickig oavsett vilka skyddande krämer jag använder.

• ChubbyLady

Oops.... det hade ju räckt med ett svar från mig.... haha ;)

Ber om ursäkt för det. :)

• Anonym (Hej)

Jag får lätt röda prickar men så låg jag en dag i det varma badet ett tag och rakade mig sen. Noll prickar!! Huden behöver varmt vatten ett tag.

• vargveum
    Anonym (Hej) skrev 2016-04-13 22:42:32 följande:

Jag får lätt röda prickar men så låg jag en dag i det varma badet ett tag och rakade mig sen. Noll prickar!! Huden behöver varmt vatten ett tag.

Ja, så gör jag ju alltid även när jag rakar skägget. Vet inte hur kvinnor brukar göra med ben/fitta, men en "kallrakning" är ju helt klart oskönt... de flesta rakar väl i duschen tänker jag?
  • Anonym (Kvinna)

Raka regelbundet var annan var tredje dag så slipper du prickar.
    Rakar du regelbundet så vänjer sig huden vid det men rakar du för sällan är huden inte van och de långa stråna rycks med och du rakar lite i huden.
    Lycka till det är ju så skönt att vara len där nere.

• Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-04-07 14:34:50 följande:

Raka regelbundet var annan var tredje dag så slipper du prickar.
    Rakar du regelbundet så vänjer sig huden vid det men rakar du för sällan är huden inte van och de långa stråna rycks med och du rakar lite i huden.
    Lycka till det är ju så skönt att vara len där nere.

Ja, det låter skönt att vara....
Svar på tråden tips vid intimrakning tack