• Anonym (Tusen)

Födelsedagspresent till partner, hur mycket lägger du?

Nyfiken på hur mycket andra spenderar på födelsedagspresent till sin partner?

Jag och min sambo är i 30 årsåldern, tjänar ca 20-25k var efter skatt och brukar lägga ca 1000kr på födelsedagspresent till varandra. La samma summa ungefär när jag bara tjänade 11-14k per månad.

Hur mycket brukar ni och er partner lägga?

• Svar på tråden Födelsedagspresent till partner, hur mycket lägger du?
  • Lena

500-3000kr beroende på vad jag hittar som passar

• Jw83

Det är jätteolika! Det beror på om vi behöver/vill ha något speciellt. Första året ihop fick jag en laptop. Ett år fick jag körkortet betalt (fyllde 30+) ett annat år fick jag en häst. Ett år fanns det inget jag önskade mig så då fick jag örhänge och halsband. Jag har köpt ett exklusivt rakkit till min make ett år, en surfplatta ett annat år. Ett år så önskade han sig inget speciellt så då fick han ett roligt problemlösningsspel för 199. Något år så köpte vi ingenting till varandra.

summan är inte så viktig. Det viktigaste är att vi visar uppskattning för varandra. Dessutom är vi ju gifta så pengarna är ju mer eller mindre gemensamma iallafall.

• aleydis

0-500 kr. Vi köper inte alltid saker till varandra, ingen av oss har behov av så mycket saker år efter år plus att vi har sparat mycket senaste åren. Hellre prioriterar vi att göra saker ihop, eller gå ut och äta. Om jag inte köper nån present fixar jag ändå fin frukost, köper en blomma etc. En gång köpte jag konsertbiljetter, det var lite dyrare

• Carambolan

Vi har satt en gemensam ribba på 1500 kr. Samma gäller till jul. Det brukar fördelas på 2-4 presenter. Köper då inget extra från barnen utan det är hela familjens presenter.

• Linnis92

Ca 1000-1500. Vi köper dock bara födelsedagspresenter till varandra, julklappar så gör vi något istället, typ weekend eller liknande.

• TigerLilySwe

Jag fick lite smycken (inga direkt kostsamma) och två festivalbiljetter. Maken fyller 50 till hösten och han ska få en resa till en europeisk fin stad med schysst hotell, utflykt, ölprovning och lite sånt. Resan kostar mig ca 10 000. Men det är han värd.

• Anakim

Hm, runt 200-500 kronor. Är student.

Men skulle jag hitta något för låt säga 800 som jag tycker skulle vara perfekt för min pojkvän, så skulle jag inte tveka med att ge honom det i present :)

• Anonym (!)

Beror ju på vad man vill köpa , min man fyller 40 i sommar o jag har i hemlighet bokat en resa , så denna gång blir det ca 10000 kr på den

• Duckan

Det beror alldeles på vad jag kommer på att jag ska köpa. Han tjänar mycket mer än mig så hur dyra saker som helst blir bara fånigt för då är det som att han betalar dem själv
    Sist fick han grejer för ca 1500 kr och året före det kanske för 2000 kr, men inte mer än så.
    När han fyllde 40 drog jag i och sparade länge för att vi skulle resa bort.

• nnnnnnnn

Vi har gemensam ekonomi, så vi brukar köpa något som budgeten tillåter. När vi varit FL utan att ta FP, så har en vi gett en pocketbok eller chokladkaka. När vi jobbar så blir det allt från en småsak man behöver som en hårborste till en gemensam resa för flera tusen.

Svar på tråden Födelsedagspresent till partner, hur mycket lägger du?