• JohnSmith

Behöver din hjälp snabbt!

Hej, Grundanställd på 75% Jobbat 90% från augusti 15 till januari 16 Arbetat 100% från januari-16 till 12 maj-16 Vad kommer min sgi att räknas på för inkomst? FK hävdar på 75% eftersom jag inte arbetat 90% eller 100% i rätt antal dagar. Kan det verkligen vara så? Jag har ju arbetat mer än rätt antal dagar om man slår samman 90% med 100%. Snälla du, svara på min fundering. Tack!

• Svar på tråden Behöver din hjälp snabbt!
  • JohnSmith
    Snövits skrev 2016-04-13 18:49:10 följande:
    FK har ju väldigt bra koll på sånt här, så dom har säkert rätt.

Någon som vet mera säkert?
  • Alexi

Det handlar ju om att din avsikt ska visa på mer, på minst sex månader.

Varför har du bara jobbat så pass korta perioder mer än 75 procent, vad har din avsikt varit med det?

• JohnSmith
    Alexi skrev 2016-04-13 19:47:07 följande:
    Det handlar ju om att din avsikt ska visa på mer, på minst sex månader. Varför har du bara jobbat så pass korta perioder mer än 75 procent, vad har din avsikt varit med det?

Nyanställd på jobbet. Fick ej jobba mer till en början. Har jobbat mig uppåt från timanställd på några timmar till en början fram tills nu. Har velat 100% sen länge. Så du vet att det kan godkännas ändå som sgi?
  • Alexi
    JohnSmith skrev 2016-04-13 21:49:11 följande:

Nyanställd på jobbet. Fick ej jobba mer till en början. Har jobbat mig uppåt från timanställd på några timmar till en början fram tills nu. Har velat 100% sen länge. Så du vet att det kan godkännas ändå som sgi?
    Jag vet ingenting, det är bara FK som kan bedöma. Men det är en bedömning av din avsikt som ska göras. Har du fått ett kommuniceringsbrev om att din SGI bara är på 75 procent?
  • JohnSmith
    Alexi skrev 2016-04-14 08:39:40 följande:
    Jag vet ingenting, det är bara FK som kan bedöma. Men det är en bedömning av din avsikt som ska göras. Har du fått ett kommuniceringsbrev om att din SGI bara är på 75 procent?

Tack för att du tog dig tid att svara. Jag har nu varit i kontakt med handläggare på FK och allt är klarlagt. Förresten hade den första kvinnan "fel" på fk. Så det lönar sig att vara påläst och fråga flera som jobbar på fk. Ett litet tips bara till er alla andra. Sgi kommer att räknas på 90% och inte 75% som min grundanställning ligger på.
Svar på tråden Behöver din hjälp snabbt!