• nils83

köpråd yaris eller fiesta

ska köpa en andra bil.
    Funderar på en Toyota Yaris 2006-10. Eller Ford Fiesta. 07-10 Någon som har sån och är nöjd?
    Något man bör kolla efter när man ska köpa sån?
    Ska vara en med bensinmotor.
    Pris runt 40-55000
    lutar åt att det blir en Yaris

• Svar på tråden köpråd yaris eller fiesta
  • Stjärnstoft

Har en Yaris -10. Gillar det mesta men tycker inte förarsätet är så bekvämt. Inte kul på ngt längre sträckor alltså. Drar mer soppa än vad toyotas spec säger. Men tuffar snällt på. Haft den i fyra år nu. Kanske gått runt 8000 mil. Problemfritt i stort sett.

• nnnnnnnn

Har en Yaris från 2014.
    Bilen känns gammaldags, det är enkla reglage, lätt att växla, lätt att ställa in sätet osv. Det är en perfekt bil att låna ut, för man lär sig köra den på 2 minuter. Vilket jag tycker är positivt!
    Vi har även en avancerad bil, med massor av knappar och finesser, som man sällan använder.
    Yarisen har alla grundläggande funktioner, men inget lull-lull. (AC, bakrutevärme, sätesvärme mm)
    Vi skulle köpa en beg. för 80-100 000, men fick en ny för samma pris som en 5 år gammal bil, för det var någon kampanj och det var nov/dec och inte högsäsong för bilfirmorna. Så vips hade vi en spillrans ny bil, för våra ihopsparade slantar!
    Bra och pålitlig bil.
    Och jag tycker att förarsätet är bra. Men det skiljer sig säkert mellan de olika årsmodellerna.

• Stjärnstoft

Ja jag körde en nyare än min -10 och det var mkt bekvämare. Instämmer för övrigt med fg talare :)

• Racer x

Äger en Yaris 2014. Är nöjd med den under dom 2 åren jag ägt den.
    Visst är den enkel men så lär den väl hålla ett par år.
    Fast rostskyddet är under all kritik.

Svar på tråden köpråd yaris eller fiesta