• aleydis

En gång för alla, ska man äta för två?!

Försök hitta nån medelväg, det kan absolut vara en bra idé att träffa E. Dietist och lägga upp en plan. Det är klart det kan vara ok med skräpmat men inte hela tiden. Samtidigt måste du äta saker som du är sugen på och tycker om, och inte tvinga i dig äckliga saker. Jag träffade en dietist, men ställde in det eftersom jag kräktes hela tiden pch inte kunde följa en måltidsplan.

Logga allt du äter under några dagar, när du äter allt du vill och är sugen på, tex med appen lifesum. Så ser du hur mycket kalorier du får i dig och var du kan göra vissa förändringar.

• aleydis
    Anonym (ts) skrev 2016-04-14 10:33:55 följande:

Fast vätska. Kommer inte det senare i graviditeten?

Åter igen det är inte lönt för mig att ha någon matplan för problemet är ju att jag inte kan äta och jag vägrar äta skit. Det får vara såhär. Jag håller min vikt.

Vad vill du ha svar på i tråden då? Det känns att vad man än säger så tycker du inte att du var förstådd.

Ät normal energimängd varierad kost utifrån det du känner dig sugen på att äta. det är ju inte bra om du lever på 500 kcal om dagen inte heller 3000 kcal om dagen. Vet ju inte hur du äter nu. Sålänge du är inom rimlig kalorimängd så är det ok att äta lite skräp oxå, om alternativet är att du svälter.
Svar på tråden En gång för alla, ska man äta för två?!