• calabalic

Rädsla för kejsarsnitt

Vad var det med snittet som gjorde dig så rädd? Och vad var orsaken till att det blev snitt? Du behöver såklart inte svara om du vill. Tänkte bara om man kunde bedöma risken att det blir snitt en gång till. Själv fick jag planerat snitt pga säte (och det blev en positiv upplevelse för mig) men om jag velat hade jag kunnat välja att föda i säte, de var väldigt positiva till det. Och så har de sagt att ingenting egentligen tyder på att det skulle behöva bli snitt nästa gång.

• calabalic

Oj, det låter inte alls kul. :( Men skönt åtminstone att du fick ut nåt positivt av det, ditt barn. Kunde de se nåt om orsaken till säte, alltså t.ex om livmodern hade en speciell form? Annars tror jag du har mycket goda chanser till normal förlossning nästa gång, det är iaf vad de sagt till mig. Sen OM det ändå blir säte igen så verkar det som allt fler landsting, liksom det jag tillhör, övergår till att rekommendera sätesförlossning. Mig försökte de verkligen övertala till det, men jag tyckte det lät läskigare än snitt.

Svar på tråden Rädsla för kejsarsnitt