Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

8 mån - matschema

Min 8månaders äter under dagen

8.00 2 dl välling

10.00 gröt på 4 mask pulver plus 0.5 dl frukt

13.00 ca 1 dl mat plus lite frukt

17.00 ca 1 dl mat plus lite frukt

20.00 2 dl välling och sover sen hela natten

Hon är en matglad tös som är rund och go och följer sina kurvor perfekt:) vi har gett lite majskrokar och även lite ärtstora brödbitar så hon har något att pyssla med om vi vill äta i lungn och ro.

• lördagsgodis

Hon sover mellan 2-3 timmar på dagen och då uppdelat på en timme vid ca 11.00 en timme vid ca 14.00 och en halv till en hel timme efrer maten vid 17.00 så hon sover inte jättemycket på dagen men sover hela natten och har gjort det sen hon var ca 2 månader, vi har haft tur för hennes storasyster sov och åt inte alls såhär bra:)

• lördagsgodis
    Sommar15 skrev 2016-04-16 12:02:41 följande:

Tack! Antar att min bara är en dålig sovare. Hon sover en dryg timme på förmiddagen men bara 30 min efter lunch vad vi än provat, och inget alls efter kl 15. Omöjlig! Så det är väl därför hon är så trött på kvällen. Vi får också gå o lägga oss tidigt :) timmen på förmiddagen har hon bara sovit i en månad ungefär, innan dess var det bara 30 min då också så jag är tacksam för den förbättringen! :)

Hur lång är er dotter och hur mycket väger hon om man får vara nyfiken:) vår dotter vägde nu vid 8 mån kollen 10.5 kg och var 74.5 cm så ligger på översta kurvan både längd och viktmässigt men det har hennes storasyskon oxå gjort innan de planat ut.
  • lördagsgodis

Vår tjej hasar fram lite på rumpan men har inte börjat krypa än så hon spar på kalorierna:) förstår att er lilla är trött om hon sover så lite men antar att ni prövat alla knep:) men att lägga sig tillsammans funkar inte heller antar jag. När mina två äldre var små så sov vi alla tillsammans två stunder på dagen då mellan systern vägrade sova utan mig och då behövde jag den sömnen för hon sov så oroligt på natten.

Svar på tråden 8 mån - matschema