• Anonym (Orolig)

Sjukanmälde mig till programmet, men inte Arbetsförmedlingen!

Hej!

Går och är jävligt nervös för jag vet inte om jag har strulat till det. Jag är arbetslös och går ett arbetsmarknadspolitiskt program via Arbetsförmedlingen (Jobb och utvecklingsgarantin). Jag var sjuk den 13/4 och 14/4, ringde till programmet och sjukanmälde mig och skickade in sjukanmälan och försäkran om aktivitetsstöd vid sjukdom till Försäkringskassan (sjukanmälde mig andra dagen till FK, glömde göra detta första dagen, men skrev en notering om det i min försäkran om aktivitetsstöd vid sjukdom). Efter jag hade gjort allt detta så läser jag på Försäkringskassans hemsida att jag skulle även sjukanmäla mig till Arbetsförmedlingen, vilket jag inte gjorde för jag trodde det räckte med att jag sjukanmälde mig till programmet. Tror ni det kan bli strul för mig när jag skickar in min nästa ansökan om aktivitetsstöd p.g.a. detta? Jag har fyllt i alla blanketter, sjukanmält mig till både programmet och FK... är FK verkligen så petiga?

• Svar på tråden Sjukanmälde mig till programmet, men inte Arbetsförmedlingen!
  • Maloubo

Det mesta går att rätta till i efterhand om du pratar med FK.Jag har gjort fel flera gånger med olika ärenden och allt har gått att fixa.

• Anonym (Orolig)

Har sjukanmält mig till AF nu i efterhand, så jag hoppas allt har löst sig för nu har FK, AF och mitt arbetsmarknadspolitiska program fått mina sjukanmälningar.

• Anonym (A)

Hej,

Har du fått lösningen?

Jag har samma situation men jag blev nekad även  efter omprövningen.

Svar på tråden Sjukanmälde mig till programmet, men inte Arbetsförmedlingen!