• 8egångengillt

less på oron!!

vill eg bara skriva av mig, inget annat.. om det är ngn som kan förstå ungefär,borde den personen finnas här liksom. efter 9 mf/ma så hoppades man få lite lugn å ro (förrutom "vanlig" oro) efter rul! allt prima skinka m bäbis, nästa steg v24, får då finns det chans att bäbis klarar sig om min kropp stöter ut han (v18 stöts ut tidigare pga infektion,har regelbundna kontroller sedan v14) nåja frid å fröjd till v21, sd och påverkad tapp, vila å sjukskriven! pang NY oro, inga infektioner iaf! vid de 2 senaste kontrollerna har tapp vart jättebra, dock ändå sjukskriven hela grav och har mest troligt ofarliga sd. lärt mig leva dessa veckor nu med lättare sd, MEN då givetvis idag då jag går in i v25, så finns det med en ärta av slemproppen i mitt trosskydd! ringer förlossningen för rådgivning, de sa vila mest troligt ingen fara, återkom om ngt blir värre. jag VET att jag kan åka upp nu direkt om jag vill, men väljer att avvakta och se om ngt mer händer. har min ordinarie koll på måndag iaf. men va faaan, kan man inte bara få njuta?!?! varför dessa orosmoment gång på gång (har vart fler grejjer under tidens gång oxå) jajja, ville bara få spy galla lite, inget annat än och se vad som händer liksom och vila

• Svar på tråden less på oron!!
  • Jag är bara jag

Jag kan förstå. Är gravid för minst 5:e gången och ständigt orolig för ett missfall till-har inga barn. Jag tar inte ens dag för dag utan en halv dag i taget. Säkert så du gjort också. Men det är ju fantastiskt att ha kommit så här långt! Glad Vila,ta det lugnt och gå på nästa koll så håller jag alla tummar för dig! Jag har absolut inte svårt att tro på att det ska gå vägen för andra så jag tror på dig och lilla pyret. {#emotions_dlg.flower}

• 8egångengillt

tack snälla! ja det är nästa minuter man räknar, sen kan jag bli irriterad på mig själv att jag inte åker upp på sjukan för att åtminstone få lite lugn å ro om det nu inte är ngt, men då känner jag mig liksom besvärlig? stört med tanke på att min läkare säger att vill jag komma å kolla så SKA jag kontakta förlossningen.. funderar starkt på att åka upp å få kika hur det verkar, inge kul å ligga i ovisshet hela helgen heller även om jag int kan göra mer än vila oavsett.. snurrar lite i huvudet nu

• syntharen

Usch, vad jobbigt för dig! Jag tycker inte du ska dra dig för att kolla upp dig och bebisen på förlossningen med den bakgrunden du har.

• Jag är bara jag

Åk in du! Har han sagt så är det ju inget att grubbla på. Grubbel skulle bara förstöra helgen och kanske det helt i onödan. Men lätt är det inte. Var nyss på toa och hade återigen brunt blod. Bara lite hela veckan sen jag blödde färskt, men skräcken för de där blodbaden finns ju. Skriv hur det går nu för dig!

• Gingerpool

Jag förstår dig fullt ut, även om det bara är tredje gången för mig. Mår så jävla dåligt om jag inte bara stänger ner emotionellt. Idag hade jag för första gången ett riktigt breakdown där jag bara grät tills jag inte orkade mer. Försöker läsa och planera och tänka framåt och kommer på mig själv med att tänka "varför gör jag det här, när barnet ändå skett kommer dö?". Det gör mig ont att jag inte har någon glädje alls av den graviditet vi längtat så efter. Vecka 14 är jag i.

• 8egångengillt

jag åkte upp, min tapp är ca 9mm vilket är åt hvete, men sluten iaf, alltid ngt! strängt sängläge, packa nödväska utifall att ngt blir värre i helgen lr ser värre ut på måndag, för då blir det ambulansflyg till umeå sjukhus, just nu känner jag mig typ bedövad...

• syntharen
    8egångengillt skrev 2016-04-15 21:34:17 följande:

jag åkte upp, min tapp är ca 9mm vilket är åt hvete, men sluten iaf, alltid ngt! strängt sängläge, packa nödväska utifall att ngt blir värre i helgen lr ser värre ut på måndag, för då blir det ambulansflyg till umeå sjukhus, just nu känner jag mig typ bedövad...

Vilken tur att du kollade upp dig! Jag håller tummarna att bebisen stannar kvar i magen, helst 10-15 veckor. Vill den komma ut innan så är jag övertygad om att det kommer gå bra ändå.
  • cesso

Vad jobbigt för dig ts! Men varje v putet stannar desto större chans! Ta en dag i taget!

• 8egångengillt

tack alla, jag har nu legat i sängen exakt hela tiden sedan igår förrutom 1 toabesök idag. t.om ätit våfflor från sängen å hunnit grisa sylt å grädde i sängen, såklart äta utan att grisa ngt är int min starka sida haha! har min svärmor här då min man har 12h helg så jag slipper vara ensam, så rejält ompysslad, snart dags för köttfärslimpa som käre svärmor kockar i köket ;) efter att få gråta en skvätt å hunnit prata m lite vänner tar man nya tag, det blir vad det blir oavsett oro lr inte! nog ska det här gå vägen, på ett lr annat sätt! han är då väldigt aktiv min lille kille i magen :)

• 8egångengillt

jag är bara jag: hur långt gången är du? jag pendlar konstant mellan hopp och förtvivlan! "kommer han ut klarar han sig-men tänk om det går för fort å vi ej hinner till umeå?!?" "tappen kommer ha växt till sig litegrann- tänk om jag imorrn har börjat öppna mig?!?" ja denna konstanta oro, ligger här å njuter av allt juniors stökande å bökande där inne, sååå mysigt! varje minut är en gåva försöker jag trösta mig med :)

• Jag är bara jag
    8egångengillt skrev 2016-04-17 20:16:36 följande:
    jag är bara jag: hur långt gången är du? jag pendlar konstant mellan hopp och förtvivlan! "kommer han ut klarar han sig-men tänk om det går för fort å vi ej hinner till umeå?!?" "tappen kommer ha växt till sig litegrann- tänk om jag imorrn har börjat öppna mig?!?" ja denna konstanta oro, ligger här å njuter av allt juniors stökande å bökande där inne, sååå mysigt! varje minut är en gåva försöker jag trösta mig med :)
    Bara v.8 så väldigt tidigt. Senaste hcg var bra, men man vet aldrig. Sist dog h*n efter v.10...

Jag förstår absolut din oro! Jag tror ingen med flera m.f i bagaget slappnar av förrän man ligger där med ett levande barn. Helst född efter v.30, men de klarar sig ju oftast tidigare också. Men vi håller alla tummar att lillen vill stanna ett tag till! Vila, roa dig så gott du kan med annat och en dag i taget. Man kan inte annat. Fick du mediciner denna gång eller gick det ändå så här långt? Jag har ändrat lite på mina och hoppas på att det ska hjälpa.
  • 8egångengillt

ja jag kommer ihåg de där första veckorna, känns som en evighets väntan! :/ jag håller tummarna för dig/er andra! idag var jag på kontroll igen, tappen var 16mm så det har ju gått åt rätt håll. kollade bäbis oxå och han ligger fortfarande lite över medel i vikt osv :) så han mår gott!! bara fortsätta å vila och hoppas min kropp håller kvar honom flera veckor till ;) ny koll om 1v igen.

den här gången struntade hag helt i mediciner som jag sedan mf 3 haft varje gång, men de satte in trombylen på mig från v16 iaf så det äter jag. haft progrsteron, trombyl och blodförtunnande i spruta tidigare utan resultat...

• Jag är bara jag
    8egångengillt skrev 2016-04-18 14:11:41 följande:
    ja jag kommer ihåg de där första veckorna, känns som en evighets väntan! :/ jag håller tummarna för dig/er andra! idag var jag på kontroll igen, tappen var 16mm så det har ju gått åt rätt håll. kollade bäbis oxå och han ligger fortfarande lite över medel i vikt osv :) så han mår gott!! bara fortsätta å vila och hoppas min kropp håller kvar honom flera veckor till ;) ny koll om 1v igen.
    den här gången struntade hag helt i mediciner som jag sedan mf 3 haft varje gång, men de satte in trombylen på mig från v16 iaf så det äter jag. haft progrsteron, trombyl och blodförtunnande i spruta tidigare utan resultat...
    Man tar tiden mellan toabesöken= klarat mig ett tag till typ!

Men vad bra det låter nu! Glad På rätt väg mot bebis. Inte alltför långt bort, men inte närmaste veckorna hoppas vi.

Jag gör ju ED så vissa mediciner måste jag ta. Testat Fragmin= hjälpte inte så slopade den nu. Ökat Prednisolonet för jag har mina misstankar där. Slutade med Trombylen nu när jag blödde-får väl se om jag börjar om.
  • Jennsan81

Håller tummarna! Har själv haft massa missfall, framförallt mellan första och andra barnet.

Svar på tråden less på oron!!