Anonym (M.F) skrev 2016-04-16 13:43:52 följande:
Tack för alla svar. Trodde inte att så många skulle svara.
Det ger mig lite hopp att det ändå verkar ha gott bra för de flesta av er.
Ja, det går oftast bra, men det jag glömde säga var den extrema oron som har funnits långt in i den här graviditeten. Jag kan inte heller släppa det helt trots att jag är i v 22, om bebisen inte rör sig tillräckligt mycket eller så en dag. Det kommer förmodligen att gå bra för dig nästa gång du blir gravid, rent statistiskt, men om du redan nu är så orolig för att ens bli gravid så får du nog vara förberedd på den oron x 100 när du väl är gravid. Mitt mf var en riktig traumaupplevelse i v 11, så jag började inte känna mig trygg förrän kanske v 16-17 och knappt ens då. Kan fortfarande bli jätteorolig, och jag tror att det är för att det som hände inte bara var hemskt utan verkligen traumatiskt. Jag har mått jättebra fysiskt nästan hela tiden men det har verkligen varit psykiskt påfrestande. Har fortfarande inte ens sagt till släkten att jag är gravid eftersom jag har varit så orolig så långt in i graviditeten. Jag menar inte att skrämmas, men jag tror att det är så lätt att man får en bild av att allt går bra under nästa graviditet och då är allt bara sådär rosaskimrande som man vill att det ska vara, men psykiskt är man ju kanske inte på samma ställe som man hade varit om man blev gravid och slapp mf.