Någon som åtgärdat överdriven svettning?
Jag lider av överdriven svettning i armhålorna och har gjort det i många år. Det påverkar mitt dagliga liv eftersom jag alltid måste ha svart överdel eller nåt med mönster på när det kommer till kläder, så att svettringarna inte ska synas så mycket. Svart/mörk jacka är också obligatoriskt under sommarmånaderna när man har tunna kläder, för svetten går rakt igenom alla klädlager så det bildas fläckar på jackan med, om man har nån. Väldigt ofräscht känns det ju också, såklart.. Jag lider troligen av "primär hyperhidros", den genetiska varianten, symptom som stämmer är: problemen började i 9-årsåldern, svettningarna upphör nattetid (enda gången jag är torr i armhålorna, jag svär), svettas även stillasittande i kyligt rum/när jag fryser osv. Jag är även extremt värmekänslig och blir plaskblöt över hela kroppen när jag blir stressad eller lite varm.
Jag funderar nu på att göra något åt detta, och undrar om det är någon som har erfarenheter att dela med sig av och berätta om? Absolut Torr och sånt biter tyvärr inte på detta, jag svettades ca 50% mindre i ett par dagar men sen var det kört igen och har inte funkat sen dess, endast gett mig svidande och irriterad hud. Det lär alltså krävas mer avancerade ingrepp för detta. Men tänk att kunna välja topp eller tröja i en glad färg utan att noja sönder över hur mycket svetten syns.. Vilken lyx det skulle vara!!