• Ewald01

Vilket ämne vill ni helst diskutera?

Undrar om ni har något favoritämne som ni gärna diskuterar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket ämne vill ni helst diskutera?
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-04-16 20:46:13 följande:

Jag diskuterar gärna lite av varje. Gärna tv-spel, matlagning, mat hälsa träning, skolväsendet och film och tv-serier. Saker jag ägnar dagarna åt, helt enkelt. Politiken lägger jag mig sällan i, jag orkar inte engagera mig. Bilar har jag inget intresse för, så det går bort. Däremot teknik, gärna vardagsteknik och innovation, saker som "hur kan vi förenkla" och "hur kan vi höja levnadsstandarden" och "hur kan vi hjälpa upp de som har det svårt att fungera i vardagen/samhället". Rent tekniskt, då alltså.

Ja, det är interessanta ämnen alla ihopa!
  • Aniiee
    Ewald01 skrev 2016-04-16 21:33:48 följande:

En tråd om Lugner skulle väl täcka de flesta ämnen ... haha ... i alla fall film, politik, annat (kukstorlek {#emotions_dlg.djavulsk}Skrattande), kultur och till och med hälsa. 

Men ingen på det här forumet skulle vara intresserade av att diskutera Lugner, så några svar skulle du inte få.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-04-16 21:38:41 följande:
    Men ingen på det här forumet skulle vara intresserade av att diskutera Lugner, så några svar skulle du inte få.
    Jag vet och kan tänka mig det. Gubben är väl inte så känd heller i Sverige. Får väl komma på något annat .

• Aniiee
    Ewald01 skrev 2016-04-16 21:50:42 följande:
    Jag vet och kan tänka mig det. Gubben är väl inte så känd heller i Sverige. Får väl komma på något annat .
    Bli inte ledsen. Jag har startat massor av trådar på det här forumet om saker jag finner intressant, som ingen annan finner intressant. Och jag kommer starta fler innan nästa vecka är slut.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-04-16 21:58:45 följande:
    Bli inte ledsen. Jag har startat massor av trådar på det här forumet om saker jag finner intressant, som ingen annan finner intressant. Och jag kommer starta fler innan nästa vecka är slut.
    Interessant är det inte att prata om Lugner .... men jag garanterar att man jämt skrattar .... han presenterade sig själv som "Kasper" ... som Clown alltså osv. osv.

interessant är det att prata om medicin och hälsa .... och vad forskningen kommer fram osv.

Politik kan vara interessant ... 

... resor är ocks
    å interessant att prata om.
  • LillaLoppi

Grundskolan i Sverige är under all kritik, så ämnet "skola" torde vara ett ämne viktigt att diskutera.

• sagaceline

Historia, barn, konspirationsteorier, övernaturliga väsen, religion, hälsa och politik. Kan inte välja, vill välja allt. :)

• Anonym (Svärmödrar)

Kan inte få nog av svärmorstrådar. Vare sig svärmodern faktiskt är gränslös eller om styvdottern ovetandes är konfliktskaparen. Sällan får mannens uppförande eller brist på, någon uppmärksamhet. Det slår aldrig fel och är lika intressant varje gång.

Annars är alla trådar där trådskaparen är källan till sina problem (men tror att det är fel på alla andra) väldigt roande. Speciellt när de har alla möjligheter att ställa sig själva i god dager då de har all makt över hur problemet och situationen beskrivs, men endå inte lyckas dölja att det är deras eget agerande som skapat situationen.

• Ewald01

Ja, skolan är ett interessant ämne.

Övernaturliga fenomener ... livet efter döden ... hmm ... också interessant. Tror det var sist i skolan för ca. 20 år sen då jag diskuterade sådant.

• Brunhilde

Vänder på det och det jag absolut INTE vill diskutera är:

hur mycket mannen ska tjäna för att han ska vara "attraktiv" för kvinnor, vilket i förlängningen innebär att alla kvinnor är gold diggers. kukstorlek och säkert 20 andra ämnen, men rent spontant...
Svar på tråden Vilket ämne vill ni helst diskutera?