• Anonym (Jäklar drägg)

Nej lilla gumman. Jag är inte avundsjuk på att du är en ensamstående fattig morsa utan ambitioner!

Vad håller ni fattiga, ensamstående morsor på med när ni tigger pengar och saker från höger och vänster och sen känner er så jävla kränkta när folk ifrågasätter det? Inte orkar ni jobba heltid heller om ni jobbar alls. Mest troligt är att ni plockar ut pengar från soc och gnäller över hur snåla de är.

Varför kan ni inte jobba heltid som städerskor eller inom äldreomsorgen eller med att vända burgare?

Anser ni er för fina för det?

Vad har ni för ambitioner i livet förutom att leva på samhället?

Varför skulle jag vara avundsjuk på er? Det är standardkommenten man får när man ifrågasätter hur ni prioriterar kostnaderna och gärna går ut på krogen, röker och fixar lösnaglar...

• Svar på tråden Nej lilla gumman. Jag är inte avundsjuk på att du är en ensamstående fattig morsa utan ambitioner!
  • CissiJissi

Nytt fenomen för mig.. Har aldrig träffat en sån mamma.. Du känner många såna eller?

• Anonym (rävhatt)

Var hittar du dessa kvinnor, har du släkt som inte kan försörja sig eller kommer verkligen helt okända kvinnor och tigger saker av dig personligen?

• Anonym (Uhm)

Fast om du nu inte är avundsjuk eller liknande... Varför ens bemöda dig med ett sånt här inlägg?

Känner du till varje ensamstående mammas situation eller sjukdomsbild? Och vad de gör för sina pengar är inte din ensak faktiskt. Och tigga? Var och på vilket sätt?

Bitter människa... Ja du ts!

• Anonym (Maj)

HuHur många rökande, lösnagelamvändande, flitigt krogbesökande ensamstående mammor känner du som jobbar deltid och tigger till höger och vänster?

Jag känner ingen.

Och om du känner så många kanske det skulle underlätta för dig att inte ifrågasätta dem. Då slipper du ju bli kallad avundsjuk i alla fall. Ett bescär mindre.

• Anonym (Jäklar drägg)
    Anonym (Maj) skrev 2016-04-16 15:53:07 följande:

HuHur många rökande, lösnagelamvändande, flitigt krogbesökande ensamstående mammor känner du som jobbar deltid och tigger till höger och vänster?

Jag känner ingen.

Och om du känner så många kanske det skulle underlätta för dig att inte ifrågasätta dem. Då slipper du ju bli kallad avundsjuk i alla fall. Ett bescär mindre.

Kolla in borskänkes och tiggarsidorna på fb så ser du snart ett mönster som inte är trevligt. Jag ifrågasätter naturligtvis de som tigger saker och pengar. Folk blir lurade att hjälpa dem så de kan fortsättaslösa pengar på fel saker.
  • annananonym

Ha ha....ja alltid retar sånt här trams upp någon

Tror ingen känner en sådan ensamstående mamma ts, gör det lite mer trovärdigt nästa gång.

• NicsFlicka2014

Bara för att ni inte känner någon sådan mamma betyder det inte att dom inte finns. För det gör dom i allra högsta grad om man öppnar korpgluggarna och studerar människor...både på nätet och irl.

• Anonym (Jäklar drägg)
    Alina35 skrev 2016-04-16 16:08:54 följande:

Ts:

Och vad vet du egentligen om deras situation med t.ex depression?

Det står dig fritt fram att välja att inte skänka något.

Man är säkert otroligt deprimerad när man går på krogen, dricker vin och spenderar pengar för nya ögonfransar.
  • Anonym (Hanna)

Aggressionsproblem? Ta en öl och chilla, det är lördag för fan

Svar på tråden Nej lilla gumman. Jag är inte avundsjuk på att du är en ensamstående fattig morsa utan ambitioner!