• Kattägd

FET hjälp ang. ägglossning

Jag ska äntligen få göra ostimulerat FET. I fredags var äggblåsan 14 mm så jag skulle börja testa idag, läkaren trodde tidigast tisdag skulle det ge omslag. Jag har senaste månaderna haft en cykel på ca 35 dagar och väntade mig ägglossning onsdag/torsdag till veckan. Blev något förvånad när jag fick glad gubbe idag, känner inte som jag brukar känna innan ägglossning heller och blåsan borde ju inte vara mer än 17-18 mm. Tog ett vanligt test samtidigt som var nästintill lika starka streck på.

Kan man ha ägglossning på äggblåsa som är under 20 mm? Är ju rädd att återföringen blir på fel dag, det kostar ju en del som ni vet och man är ju så rädd om sina små eskimåer. Kan man lita på de digitala (rosa) äl-testen från clearblue?

Ska naturligtvis ringa imorgon så fort de öppnar och fråga, tänkte om någon annan fått ägglossning på en mindre äggblåsa.

• Svar på tråden FET hjälp ang. ägglossning
  • Pimpinellan

Äl-test visar ju före ägget släpper så blåsan hinner ju växa lite till. Du kanske får glad gubbe imorron också så då sker äl på tisdag. Dessutom är slemhinnan det allra viktigaste-treskiktad och minst 7,5 mm.

• Kattägd

Tack för svaret. Testade igen efter några timmar, blev positivt igen. Får räkna från nu och hoppas på det bästa. Hinnan var 7,5 mm i fredags så den borde vara ok nu. Spännande! Återföring på lördag :)

Svar på tråden FET hjälp ang. ägglossning