• redo83

Molande!!

Happ. Helt ny i denhär världen. Jag slutade med mina p piller med planen att det tar ju säkert lååååång tid innan jag bli gravid. Senaste mensen 30 Mars.. ca 25 dagars cykel (vad jag hunnit snitta på de få perioder jag hunnit ha) nu 7 dagar efter ÄL och 6 dagar från beräknad mens har jag sån värk i typ.. äggstockarna? Igår och idag. Känner mig tung bara. Nog för att de kan va 100 grejer men någon här kanske har känt liknande och kan berätta va de va? Utdragen pms? .. gravid? Alldeles för tidigt att testa nåt så jag debuterar på denhär sidan å slänger ut frågan!

• Svar på tråden Molande!!
  • Anonym (32)

Samma sits! Sju dagar efter ÄL, stickningar i äggstocken och molvärk. Precis så var det när jag plussade med förra barnet. Den delen av mig som säger att jag borde lyssna på min kropp, att jag känner den så väl sedan förra graviditeten och förlossningen, säger tveklöst gravid. Pessimisten säger skengravid. Samtidigt skulle mensen vara välkommen för mitt BF skulle landa på typ tredje januari... Trodde också att detta skulle ta ett tag.

• Anonym (32)

Vi har tänkt vänta en månad, men när min ÄL kom ovanligt sent kunde jag inte hålla mig. En gång hade vi sex.

• redo83

:/ hm.. visst har jag hört att det kan gå så fort, men kan inte tro det när de gäller mig. Men den känslan är väl ganska vanlig för de flesta. Happ.. då är det bara vänta och se så. Men överallt läser man om alla som har illamående å ömmande bröst oxh kisseri hela tiden, molande värk är förvisso obehagligt men de känns mild, och för att inte tala om för tidigt att ens känna någonting. Eller?

• redo83
    Anonym (32) skrev 2016-04-18 20:28:39 följande:

Vi har tänkt vänta en månad, men när min ÄL kom ovanligt sent kunde jag inte hålla mig. En gång hade vi sex.

Samma här. EN gång bara. Det är väl det som får mig att tvivla lite. Tror dessutom de va 5 dagar innan äl.
  • Anonym (32)

Och min var fyra dagar efter ÄL enligt min app, men det kändes som ÄL i kroppen. Kände du någon ägglossning?

• redo83
    Anonym (32) skrev 2016-04-18 20:40:59 följande:

Och min var fyra dagar efter ÄL enligt min app, men det kändes som ÄL i kroppen. Kände du någon ägglossning?

Eftersom jag ätit cerazette så har jag inte haft äl men märkte av någonting runt den 10e men då hade vi redan haft sex, de är väl därför ja tvivlar lite. Lik förbannat ligger jag här dag 2 med menssmärtliknande.. olustig känsla. Imorse hade jag nå konstiga rosa flytningar så jag tänkte att mensen är väl på G å kommer väl tidigare. . De skulle ju oxå förklara pms känslorna i äggstockarna.. men sen försvann dessa men molande fortsatte :/
  • redo83
    Anonym (32) skrev 2016-04-18 20:40:59 följande:

Har haft äl och mens sedan jag slutade me P. De ja menade med cerazette är att jag är inte van vid att känna av det. Men ett par timmar hade jag stickningar runt den 10e.. antar att de kanske va då?
  • Emmask

Förra gången jag var gravid gick jag runt med en tampong dagen efter bim för det vag så tydliga menskänslor, men så plussade jag. Snacka om överraskad.

Hur känner du dig idag? Funderar på att testa imorgon bitti.

• redo83
    Emmask skrev 2016-04-19 19:31:02 följande:

Det var jag som skrev inläggen ovan som (32).

Exakt så känns de. Som menssmärtor. De sjuka är att igår fick jag en blödning 30 sekunden sen försvann de . Ska ha mens på lör/sön. Idag samma.. lite grann bara. Är nog bara en störd cykel ja har denna månad.
  • redo83
    Emmask skrev 2016-04-22 14:20:32 följande:

Jag var tydligen gravid.

Va? Men grattis!!!!!! Åååå va roligt. Själv fick jag mens igår... som försvann idag. Jag fattar ingenting :/
  • Emmask

Det kanske inte var mens? Teckenblödning och spotting, talas det om. Jag hade blödningar i början av mina förra graviditet. Testat? :)

• redo83
    Emmask skrev 2016-04-22 22:10:34 följande:

Det kanske inte var mens? Teckenblödning och spotting, talas det om. Jag hade blödningar i början av mina förra graviditet. Testat? :)

Nä jag har faktikst inte testat, först tänkte jag göra det men sedan kom mensen igen. De är precis som mens så jag misstänker att det är det. Trist. De hade ju känts helt ok att blivit gravid på första :)

Va ju inte redo för att de skulle ha gått så fort men jag hade blivit redo om inte annat ????
  • redo83

De 4 frågetecken i slutet vet ja inte va dom kom ifrån haha. De va en glad gubbe när ja postade :)

Svar på tråden Molande!!