• InaLo

Hjälp! Arbetsintervju,stödassisten, lön?

Hej!

Undrar om någon kan hjälpa mig!

Ska på anställningsintervju och vet inte Riktigt vad jag ska begära i lön. Har i dag som undersköterska i halland 23000kr. Funderar på vad jag ska begära i lön om jag får jobbet på en gruppbostad som stödassistent. Hade velat hamna på 24500 då måste jag väl begära mera för att få det man vill? Någon som vill dela med sig vad ni har i lön som stödassistentet/habiliteringspersonal

Har varit på samma ställe i 10 år och innan dess studerat och varit föräldraledig så det var ett tag sedan man varit på en intervju.

Jag är 37år och jobbat ca 17 inom omvårdnad.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hjälp! Arbetsintervju,stödassisten, lön?
  • Anonym (Stödassistenten)

Jag har 23600 nu innan löneökning.

Har arbetat som stödass i 18 år och är 37 år. Men har den lönen pga dålig ingångslön (ingen utbildning då) samt att man höjer lönen av att byta arbete i det här yrket hehe.

Mina kollegor ligger (de flesta) på 24000, men finns allt från 21-32000. Det sista är dock samordnarlön.

Jag skulle begära 25 förresten!

På intervju begärde jag 27, jag fick det men ville ej arbeta på boende just då

• MammaMuuuu

Jag sitter i samma sits. 38 år och arbetat inom detta i 16 år. Ska söka nytt i Stockholm. Vad kan jag begära?

Du har lång erfarenhet, vad har du nu?

• Anonym (Ass)

Kan ni berätta om ert jobb? Är det krävande psykiskt?

Svar på tråden Hjälp! Arbetsintervju,stödassisten, lön?