Inlägg från: Anonym (Skvaller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skvaller)

Svagbegåvad och lågbegåvad

Anonym (Ts) skrev 2016-04-19 18:24:58 följande:

Ja

Var har hen tagit testet?
    Anonym (Ts) skrev 2016-04-19 20:28:22 följande:

Ett privat samtal. Kan du svara på frågan?

Någon som verkligen har ett svar på frågan?

Varför skulle du alls prata om någon som inte är närvarande? Pratar du med personen så finns väl ingen orsak att nämna hens intelligens?
  • Anonym (Skvaller)
    Fröken Apelsin skrev 2016-04-20 20:41:51 följande:

Varför känner du ett så stort behov av att lägga nästan i blöt? Det spelar väl ingen roll vart utredningen är gjord, eller du kanske vill ha personens skostorlek och telefonnummer också, ts kanske ska scanna in utredningen och posta här för att du ska bli nöjd?!

Det finns massor av orsaker till att man vill ventilera eller prata om det här. Jag pratar själv om min utvecklingsstörda bror med andra, ibland vill jag klaga på hur kassa myndigheterna är, ibland vill jag prata om något bra han gör och säger jag bara att idag har han lyckats borsta tänderna själv och är jätteglad så måste jag ju nämna hans funktionsnedsättning också, annars fattar ju ingen. Att ha en utvecklingsstörning är inget att skämmas för tycker jag. Det finns ingen rask att det ska tystas och hyschas om.

Det finns massor av skäl att fråga. Vet man med säkerhet att testet är gjort av behörig personal inom psykiatrin så kan man lita på att det stämmer. Har personen gjort ett random test i skolan eller på nätet så är resultatet garanterat felaktigt.

Varför behöver man prata om andra människor som inte är närvarande? Att din bror har en utvecklingsstörning spelar väl ingen roll när du gnäller inför andra om kassa myndigheter? Att du är stolt över att han fixat att borsta tänderna själv är väl helt naturligt. Jag förstår inte varför det måste gnuggas in att han har en utvecklingsstörning.
Svar på tråden Svagbegåvad och lågbegåvad