• Palmyran

Epilepsimedcin barn

Hej!

Min son har haft några krampanfall och kommer nu behöva prova förebyggande epilepsimedicin. Har dock hört att bieffekterna kan vara hemska så jag är orolig. Att sonen har magproblem gör inte oron mindre. Hur har det gått för era barn som medicinerar mot epilepsi? Hur mådde de från början och hur mår de nu? Vad fick de för bieffekter? Vilken medicin får de?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-20 19:30
    Ingen?

• Svar på tråden Epilepsimedcin barn
  • Palmyran

Tack för svar. Han är 9 år och har även andra sjukdomar därav oron över magen. Har aldrig hört talas om de medicinerna. Läkarna nämnde keppra och den har jag hört kan ha många biverkningar.

• Palmyran

Självklart vill jag inte att han ska behöva få anfall. Vill mer höra om era erfarenheter och om mediciner som funkat bra.

• Palmyran

Han har haft tre anfall. Två gånger krampade hela kroppen och han blev medvetslös. En gång började han rycka i halva kroppen medan andra halvan fungerade som vanligt och då var han inte medvetslös.

• Palmyran

Självklart ska vi diskutera detta med hans neurolog och även ep-sköterska. Men jag vill ändå höra om era erfarenheter.

Han har fått kramplösande medicin. Det fick han vid första anfallet.

Svar på tråden Epilepsimedcin barn