Min 11-åring är dum mot sin mormor
Min mamma brukar hämta minstingen en gång i veckan och varje gång är det samma visa när jag kommer hem lite senare efter jobbet. "X har gjort det här, sagt si och så och hennes pappa säger inte åt henne ordentligt. Du sa att hon skulle skärpa till sig/må bättre efter att ni flyttat". Visst beter vår tjej illa åt men det verkar hon inte tycka själv. när vi pratat med henne senare på kvällen när mamma gått hem så vinklar hon det som om det är min mammas fel. Jag förstår min dotter men samtidigt beter hon sig mycket dåligt åt mot min mamma t ex säger hon inte hej, svarar inte på tilltal, visar på olika sätt att hon inte vill ha kontakt med henne. Mamma stod på hennes matta och hon sa ungefär att det kan komma baciller på mattan och så tog hon den och skakade den. Jag själv tycker mamma är jättejobbig att umgås med. Det är något med hennes sätt och tjat som gör det. jag och min man har pratat lugnt med vår dotter om detta men ingen förändring blir det. Nu känns det som om jag inte vill låta mamma hämta minstingen längre pga det blir så jobbigt med interaktionen med mamma. Då kommer mamma bli upprörd över det och säga nåt om att vi låter stora tjejen ta över, kan ni inte säga ifrån osv. Vad man en gör blir det svårt.... tips? Råd? tror min 11-åring är ovanligt krävande. Hon beter sig ännu sämre mot mig än mot min mamma men jag har blivit avtrubbad och tror/hoppas att hon kommer ändra sig längre fram... jag kanske lurar mig själv vad vet jag. Kan tillägga att allt är bra i skolan med henne iaf.