• Pajama

Varför går familjeliv.se så långsamt?

Det går otroligt trögt med denna sidan på min dator! Vad göra?
    Ingen annan internetsida går så långsamt.
    Jag har Internet explorer och Googel chrom, den sistnämnda går något mindre långsamt.

• Svar på tråden Varför går familjeliv.se så långsamt?
  • KanDetHändaNu

Jag surfar bara på mobilen när jag ska in här för att det går för långsamt på datorn. Har en bra gamer dator som jag har plockat ihop själv så att jag ska kunna köra schyssta mmo spel. Men när jag går in på fl så blir datorn precis som en trött gammal win 98 -.-'

• sportpappa

Vad innebär "otroligt trögt"? Familjeliv har väl aldrig varit blixtsnabbt. Det tar 1-2 sekunder att ladda innehållet på en forumsida och då är ju det viktiga klart. Sen är resten reklam, statistik, delniningsknappar och mycket annat som bara är trams. Om man ska vänta på att allt sånt ska laddas in så tar det nog minst 30 sekunder innan en sida är helt klar. Vänta inte på det.
    Blockera bort så mycket som möjligt med en adblocker så slipper du att sidan hoppar omkring.

• Birgitta02

Jag kör alltid på gamlafamiljeliv.se. Där är aldrig några problem. Snabbt och bra. Ingen störande reklam. Hackar aldrig någonsin. Så jag är nöjd.

• Pajama

Tack för tipsen!!
    Hur blockerar man med en adblocker, sportpappa?
    "otroligt trögt" då menar jag att man hinner halvvägs ladda kaffebryggaren innan sidan är färdig. Nästa sidval laddar man klart...!
    Bra tips med gamlafamiljeliv!

• sportpappa
    Pajama skrev 2016-04-26 12:34:44 följande:

Tack för tipsen!!
    Hur blockerar man med en adblocker, sportpappa?
    "otroligt trögt" då menar jag att man hinner halvvägs ladda kaffebryggaren innan sidan är färdig. Nästa sidval laddar man klart...!
    Bra tips med gamlafamiljeliv!

Du installerar lämplig adblocker i din webbläsare. Jag brukar använda Adblock Plus. Exakt hur du gör beror på vilken webbläsare du har. Googla på: webbläsaren (chrome, firefox etc.) adblock, ex. chrome adblock
    Sen följer du instruktionerna. För att blockera mer så googlar du på hur du gör: how to block ads with adblock

Eftersom det går så väldigt trögt så kan du prova att inaktivera alla tillägg och plugins som du har idag. De brukar ofta göra att webbläsare strular.
  • Anon236

Det är helt enkelt så att den här sidan är väldigt dåligt byggd.

Det sker en extrem mängd anrop för att hämta filer, mer än  500 filer per sida, och webbläsare laddar bara ett visst antal i taget. tar upp till 20 sekunder att ladda allt.

Utöver det så finns det en absurd mängd JavaScript för allt möjligt som slöar ner ytterligare.

• Svartskägg

På min PC (XP, 768 Mb RAM) verkar sidan aldrig bli färdigladdad. När jag råkar klicka mig hit, via Google-sökning, brukar jag oftast lämna familjeliv genast, då jag vet att det tar minst en minut innan det går att börja scrolla sidan.

• Pajama
    Nyfikna72 skrev 2016-07-29 14:16:44 följande:
    Har bytt till gamla familjeliv, inget jag ångrar direkt...........
    Ja, tack för tipset till gamla familjeliv!! Funkar ju helt normalt, vilket inte den "nya?" sidan gör!
  • felix le chat

Familjeliv är för dom som bor i storstad med massivt snabbts fiberbredband
    för oss som inte har förmånen att kunna köpa den tjänsten är och förblir
    familjeliv en seg och trist upplevelse.
    Byta sida för mej som bara har adsl tar en halv minut.
    men miljard reklamsidor skall laddas ner innan du kan se nästa sida på ett
    forum. att gå in på gamla famljeliv är l i t e snabbare men fortfarande
    extremt trögt.

Svar på tråden Varför går familjeliv.se så långsamt?