Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Förlorar på att praktisera jämfört med att bara gå hemma...

Livetskamp skrev 2016-04-20 11:53:24 följande:
    Hade du själv kunnat tänka dig att jobba en dag utan att få en krona extra för besväret? Gräv gärna fram en person som kan tänka sig det, är du bussig... Lätt att tala om för andra hur de ska göra. Självklart ska det _löna_ sig att arbeta oavsett.
    Räcker inte motivationen att du hade levt mindre på samhället genom att ha tagit jobbet? Det hade räckt för mig.

Jag tror absolut inte att du verkar vara en snyltare, ibland behöver man stöd och då ska man få det. Jag tycker du tänker rätt förutom att du även borde tagit det där timvikariatet om du hade orken för det.

Det är riktigt dåligt av arbetsgivaren att bete sig så och utnyttja din situation. Jag förstår din frustration.

Om jag var du så skulle jag bita i det sura äpplet och fortsätta praktisera samtidigt som jag sökte andra jobb som jag skulle orka ha. Kanske halvtidsjobb eller nåt annat som funkar. Ju längre du är kvar på praktiken desto mer erfarenhet får du vilket gör att det blir lättare att hitta ett annat jobb.
  • Anonym (förstår)
    Livetskamp skrev 2016-04-20 12:36:03 följande:
    Såhär i efterhand hade jag kanske tänkt om, men det går fler tåg. Just den arbetsgivaren har all anledning att höra av sig ganska snart igen.

Söka jobb gör jag gärna, nu vet jag åtminstone vad jag vill arbeta inom.
    Ja, alla gör misstag, no biggie, det är så man lär sig. Snart får du en chans igen.

Hoppas du hittar ett jobb du trivs med, klarar av och får en bra lön från snart. 
  • Anonym (förstår)
    Livetskamp skrev 2016-04-20 12:36:03 följande:
    Såhär i efterhand hade jag kanske tänkt om, men det går fler tåg. Just den arbetsgivaren har all anledning att höra av sig ganska snart igen.

Söka jobb gör jag gärna, nu vet jag åtminstone vad jag vill arbeta inom.
    Och kul att du vet vad du vill jobba med. Jag tycker det är en jobbig process i sig så det är verkligen skönt när man vet vad man vill.
  • Anonym (förstår)
    Anonym (Haft tuffa år) skrev 2016-04-20 12:57:49 följande:

Många är trötta på sina jobb. Jag tex men går ändå dit med ett leende för jag har ett jobb och viss uppgifter är riktigt kul.

Livetskamp skrev 2016-04-20 13:02:44 följande:
    Du har sannolikt högre mental uthållighet än jag, inte diagnostiserad med halva FASS? Har också arbetat där jag inte trivts fullt ut, med följden att jag brände ut mig riktigt rejält. Där vill jag aldrig hamna igen.
    Alla är vi olika. Jag antar att du, ts, inte kan rå för att du tröttnar fort och inte heller kan du rå för att du har mentalt svårt för att hålla ut.

Jag är lite som du och kan tröttna också, det bästa för mig är ett jobb med varierande arbetsuppgifter. Sen tycker jag att kollegor är en oerhört viktig del av jobbet. Jag är väldigt social av mig och får variationen i livet från att umgås med olika människor.
  • Anonym (förstår)
    Anonym (löjligt) skrev 2016-04-20 13:12:46 följande:

Livetskamp skrev 2016-04-20 12:51:16 följande:
    Nej, det har jag inte. För att få sjukersättning idag krävs att jag är 0 arbetsför, knappt kan ta mig kommunalt och är sängliggande á la grönsak, ungefär. Sökte aktivitetsersättning (bygger på samma princip men vad det kallas när man ännu inte fyllt 30) och fick avslag. Under den perioden mådde jag dessutom sämre än jag gör idag.

Hur ska du ha det, hade du aktivitetsersättning eller ej. Dessutom är det kvalificerat skitsnack att man måste vara 0 arbetsför och ligga som en grönsak för att få sjukersättning. Jag jobbar för fullt 50% och har sjukersättning på 50% och enda gången jag ligger i sängen är på natten när jag sover.
    Hon skrev ju att hon fick aktivitetsersättning då hon var förtidspensionär... alltså då och inte nu.
  • Anonym (förstår)
    Livetskamp skrev 2016-04-21 11:27:12 följande:
    En sak till: jag vill ha ett arbete som jag även kan utföra hemifrån vid perioder där jag mår sämre med mig själv, istället för att behöva ta till sjukskrivning i tid och otid. Det kan jag idag. Hade det bara resulterat i mer pengar skulle jag vara som klippt och skuren för jobbet. Så förbannat trist att situationen ser ut som den gör - har äntligen hittat mitt kall och så sätter byråkratin krokben för en.
    Snart så kommer du hitta ett liknande jobb på en annan arbetsplats med den erfarenheten du nu skapar. Då kan din nuvarande arbetsgivare ta in en ny från arbetsförmedlingen som inte alls kan utföra jobbet lika bra som dig. Kanske till och med tar den nya personen så mycket tid att lära upp att arbetsgivaren förlorar på det. Karma is a bitch!
Svar på tråden Förlorar på att praktisera jämfört med att bara gå hemma...