Inlägg från: Anonym (Välkommen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Välkommen)

Förlorar på att praktisera jämfört med att bara gå hemma...

Så funkar det idag.. Tyvärr...

Därför jag går hemma sjukskriven på diverse bidrag idag. Jag har inte råd att jobba, pendla, betala dagisplats osv.. Jag tjänar bättre att gå hemma på diverse bidrag och gör det då hellre istället för att knegar arslet av mig för ingenting... Nu har jag en helt annan livskvalitet och ekonomi.

Alla praktikplatser idag är bara gratis arbetskraft och jag och flera andra känner INGEN som fått jobb efter praktik.. Trots lovord, det ska anställas osv osv...

När praktiken är över så tar dom in en ny....

• Anonym (Välkommen)
    Livetskamp skrev 2016-04-20 12:33:12 följande:

Tråkigt att höra. Ja, de lovas hit och dit - men hos mig har de uttryckligen sagt att det inte finns pengar till anställning... En kollega ska tydligen ha praktiserat där i flera år utan rimlig ersättning. Vet dock inte bakgrunden eller ens huruvida det stämmer p.g.a. andrahandsinformation, men vederbörande drar ett jäkligt tungt lass kan jag säga som utomstående. Bara att bita ihop och se glad ut?

Trivs inte alls med stigmat det innebär att gå hemma, hur känner du inför det? Ni med barn har väl en annan livskvalitet ändå, kan jag tänka mig. Men ställer inte dina handläggare några krav på dig?

Nej så länge jag är sjukskriven så finns inget att göra. Jag får pengar ifrån soc och har aldrig varit berättigad ersättning från fk.

Soc har ingen rehab osv.. Antingen står du till arbetsmarknadens förfogande till 100% lr så är du sjukskriven.

Lite tråkigt att gå hemma men nu kommer ju sommaren och värmen snart så då kan man njuta mer utomhus.
Svar på tråden Förlorar på att praktisera jämfört med att bara gå hemma...