• Millaevans

Räkna med mens-app eller ÄL-test ??

Hejsan. Jag vet inte om jag kanske borde kunna läsa mej till detta... Men har verkligen försökt utan att förstå mej på de.
    Alltså jag har en sån där mens-app, som visar när jag är fertil och när jag ska ha min ägglossning (blomman)... Men tog ett ÄL test en hel vecka före blomman på appen (blomman är ju anpassas efter mina tidigare mensar eftersom jag har oregelbunden plus haft två missfall de senaste halvåret) ... Ändå så plussade mitt äl test då... Vad innebär de?

Ser många som skriver här, räknar dagar från ÄL , hur kan man göra de om man plussar på Stickan flera dagar ? Hur vet folk så exakt när de är ÄL ?
    Vi kör la på både efter appen och tester, de skadar ju inte. Men hade gärna velat veta hur de funkar och hur man räknar ? Någon som kan förtydliga för mej?

• Svar på tråden Räkna med mens-app eller ÄL-test ??
  • Vickan I

Apparna är ju gjorda efter "den genomsnittliga" kvinnan med en typisk lutealfas. Alla följer ju inte detta. Vill man följa en app är det bra testa med äl-test några ggr också för att se om de verkar stämma/slår om vid samma tidpunkt. En app fungerar ofta dåligt om du har oregelbunden mens. Hur oregelbunden är den? Nu har du ju varit gravid (beklagar dina missfall) så äggen borde ju släppa som de ska. Oregelbunden mens och utslag på äl-test vid "fel" tidpunkt eller flera dgr i rad kan annars vara tecken på att ägget inte släpper som det ska.

• Millaevans
    Vickan I skrev 2016-04-20 15:02:59 följande:

Apparna är ju gjorda efter "den genomsnittliga" kvinnan med en typisk lutealfas. Alla följer ju inte detta. Vill man följa en app är det bra testa med äl-test några ggr också för att se om de verkar stämma/slår om vid samma tidpunkt. En app fungerar ofta dåligt om du har oregelbunden mens. Hur oregelbunden är den? Nu har du ju varit gravid (beklagar dina missfall) så äggen borde ju släppa som de ska. Oregelbunden mens och utslag på äl-test vid "fel" tidpunkt eller flera dgr i rad kan annars vara tecken på att ägget inte släpper som det ska.

Jo men appen ändrar ju min cykel efter när jag har skrivit in att mensen kommer ? Eller ? Tusen tack för ditt svar! Kan man alltså registrera själv i appar när man har ÄL ? De kan jag inte nu... Hm.. Jag tycker de är så svårt att förstå sej på! Hur länge är de oroväckande att plussa på ÄL ? Igen tack för svar !
Svar på tråden Räkna med mens-app eller ÄL-test ??