Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Rött öga - farligt?

Har sovit dåligt i två nätter och suttit på toa med mobilen. Idag ute i solen för första gången på veckor. Idag helt plötsligt upptäckte jag att jag är väldigt röd i ena ögat. Det är in mot näsan på vitan. Ser ut som blodådror som sprängts. Är alltså inte jämnt röd utan spräckligt. Svider, känns irriterat och blött. Tycker mig inte se sämre. Men upplever irritation.

Är detta farligt?

• Svar på tråden Rött öga - farligt?
  • Anonym (Rädd)

Möjligen känns det som jag ser suddigt men skriver detta utan problem. Men det svider och skaver väldigt

• Anonym (Rädd)

Någon som upplevt detta?

Slutade det bra?

• Anonym (Rädd)

Okej. Nu blir jag rädd det där låter allvarligt. Det skaver och känns som jag skulle ha skräp i hörnet mot näsan alltså inte i ögat. Men det skaver, känns irriterat.

• Anonym (Rädd)

Såhär ser det ut:

• Anonym (Rädd)

Orolig borde jag åka in akut?

Det gör inte ont som jag behöver smärtlindrar, men det skaver och känns irriterat.

• Anonym (Rädd)

Skrev visst samtidigt som dig anonym.

Tack för åsikt och råd.

• Anonym (Rädd)

Men kan för mycket tittande på mobilen när man är trött eller solsken ge en sådan här blödning? Och varför skaver/svider det? Känns verkligen som jag skulle ha skräp i ögonvrån och att jag vore torr i ögat men det känns ändå fuktigt.

• Anonym (Rädd)

Är helt blind på det andra ögat efter en olycka i ungdomen. Så att det andra inte är rött pga ansträngning går att förklara. Och just detta med att jag bara har syn på detta öga som är rött är också anledningen till mitt nojande och min oro.

• Anonym (Rädd)

Vaknade och känner stor irritation i ögat. Det kliar, svider, skaver. Känns som skräp men ser inget. Usch denna oro.

Ser ut såhär nu:

• Anonym (Rädd)

Ska ringa vc imorgonbitti. Direkt när de öppnar. Men är riktigt rädd. Svårt att sova.

• Anonym (Rädd)

Nästan försvunnit.

Men åker på en koll då det fortfarande känns väldigt irriterat.

• Anonym (Rädd)

Äsch nu börjar det komma tillbaka.

Vad kan detta vara?

Svar på tråden Rött öga - farligt?