Inlägg från: Anonym (sök läkare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sök läkare)

Rött öga - farligt?

Det kan ju tex vara konjunktivit, eller något skräp som fastnat där. Jag tycker du skall söka på vårdcentralen snarast. Får du värk inne i ögat skall du söka akut.

• Anonym (sök läkare)
    Anonym (Rädd) skrev 2016-04-20 21:04:31 följande:
    Men kan för mycket tittande på mobilen när man är trött eller solsken ge en sådan här blödning? Och varför skaver/svider det? Känns verkligen som jag skulle ha skräp i ögonvrån och att jag vore torr i ögat men det känns ändå fuktigt.
    Det borde väl egentligen vara samma på bägge ögonen i så fall. Känns snarast som om ögat blivit lite irriterat av något, men inte nödvändigtvis något som sitter kvar. Kanske kommer det samma på andra ögat med om någon dag. Då är det säkert virus (bakterier brukar ge mer var). Det borde bli bättre inom ett par dagar.
  • Anonym (sök läkare)
    Anonym (Rädd) skrev 2016-04-20 22:02:00 följande:
    Är helt blind på det andra ögat efter en olycka i ungdomen. Så att det andra inte är rött pga ansträngning går att förklara. Och just detta med att jag bara har syn på detta öga som är rött är också anledningen till mitt nojande och min oro.
    Då förstår jag att du är extra orolig. Av den anledningen tycker jag att du skall söka på vårdcentralen imorgon om det inte tydligt är mycket bättre efter en natts sömn.
Svar på tråden Rött öga - farligt?