Jag vet inte om vår familj passar in i din beskrivning men kan skriva lite om oss ändå.
Jag har en 11-årig bonusdotter och två gemensamma som är 3 pch 5 år.
På vardagarna går bonusen själv hem från skolan vid 14-tiden. Jag hämtar de små mellan 15-17 beroende på mitt schema. Ofta leker bonusen med de små, ibland har hon kompisar, ibland lekar alla var för sig. Mannen kommer hem vid 17-17:30.
Jag fixar mat och vi äter tillsammans allihopa.
Efter middagen har ibland bonusen aktiviteter som mannen kör henne till, ca 3 ggr/vecka. Då är jag hemma med de små och vi pysslar, är ute eller så leker de själva.
Om alla är hemma så brukar vi vara tillsammans ganska ofta, t.ex. går vi ut till en lekplats där grannskapets barn har samlats. Ibland är det bara jag och de små när bonusen ska göra läxor och mannen hjälper henne.
De får ofta små luckor av "egentid" utan de små. T.ex. när han kör henne till sina aktiviteter, när de stannar inne när vi andra går ut, när de små lägger sig (oftast jag som nattar dem). De brukar inte åka iväg och göra saker bara för att vara de två. Bonusen brukar säga att hon tycker om när vi är tillsammans allihopa som familj.
Vad gäller hjälp från bonusen så är den obefintlig. Hon kan med nöd och näppe hålla ordning på sitt rum, men plockar oftast snällt undan sina grejer när jag ber henne.