Blåsor i munnen! OBS BILDER!
Jag har haft blåsor i munnen i snart 8 månader.
(Bilder längst ner)
Det är som värst när jag är stressad eller har sovit dåligt, men har även när jag inte är stressad eller sovit bra.
Jag har även fått hudutslag på armar, händer och ben, men vet inte om detta har något med blåsorna i munnen att göra.
Det blir som ett vätskefylld blåsa som sedan spricker (oftast) och sedan lämnar en röd prick eller ett litet sår på insidan av kinden.
På tungan kan jag få samma typ av blåsa eller som en vit prick "plupp" på tungan som gör grymt ont.
Jag var i Asien när jag fick dom första blåsorna. Jag delade allt med en kompis som även märkte blåsor i munnen.
Läkaren testade någon herpes typ, men vet inte vilken.
Jag har även haft vattenkoppar och bältros innan, men eftersom att blåsorna inte sitter i grupp så sa läkaren att det inte är bältros som har blommat upp igen.
Hur som haver, så vet inte min läkare vad det kan vara "då herpes inte sitter på insidan av kinderna och på tungan och testet var negativt". Så nu vill jag gärna veta om någon av er sett samma typ av blåsor och vet vad det kan vara?
Blåsorna stämmer inte heller överens med afte, så det verkar vara något annat.
Bilder från insidan av kind: (Olika blåsor)
Bilder från armar, händer och ben:
Tack på förhand!
Det är otroligt jobbigt att gå runt med dessa blåsor. Om ni vet någonstans dit jag kan vända mig (tänkte byta vårdcentral) så hade alla tips och hjälp uppskattas!