Manskroppen
Vilka är de största fysiska nackdelarna med att vara man?
Vilka är de största fysiska nackdelarna med att vara man?
Sjukdomar.
Skäggväxt, att man måste raka sig varje morgon.
Rent objektivt måste den största nackdelen vara att män generellt är större och behöver 25 - 30% mer mat än kvinnor. En större kostnad helt enkelt.
En annan nackdel som kanske ska klassas in som "objektiv nackdel" är ju prostatan. Prostatacancer är den vanligaste cancerformen tror jag.
Sedan finns det ju det där med snoppen... Eftersom den varierar i storlek och storleken har ett högt symbolvärde så är det väl en nackdel för många. Storleken i sig är ju ingen nackdel, utan det är ju just det att storleken har fått en sådan betydelse.
Relativt hur vi lever idag så finns det ju en annan fysikalisk nackdel som resulterar i att vi män lever nästan fyra år kortare. Men som sagt var, det är ju relativt hur vi lever.
...och sedan finns det ju en massa fysiska skillnader i våra hjärnor och kroppar som kommer till uttryck i olika mindre fördelaktiga beteenden, men jag antar att det inte var vad du syftade på.
Jag ser en stor nackdel i det där med sexualdriften. Många män drivs till saker som dom rent logiskt vet är fel, tex prostitution, pedofili, våldtäkter. Vissa vill kanske inte kalla det fysiska nackdelar. Men jag betraktar det som kroppens kemi = fysiska orsaker.
Nån rent teknisk nackdel med den manliga kroppen har jag svårt att komma på...
Mest fördelar faktiskt...
De värsta nackdelarna är fördomarna att kring vad som är manligt och kvinnligt. Kommer vi ifrån de så upptäcker vi att det inte finns någon nackdel att vara man eller kvinna. Att vi alla har fördelar som på något sätt är positiva. Det som upplevs som nackdel för någon upplevs garanterat som fördel av någon annan.
Några av nackdelarna är att kroppen är okurvig och oestetisk, saknar det där härliga underhudsfettet, saknar mjukheten, har grövre hy, ansiktsdrag åt det brutala hållet, är hårigare och dessutom doftar manligt svett oangenämt.
Manliga kroppar brukar inte vara läckert kobenta heller, utan är tvärtom ibland äckligt hjulbenta. Många manliga kroppar anses vara för korta för att duga.
Man måste träna 200%, ha noggrann kosthållning och rätt gener för att manskroppen ska anses duga.
Eventuella extrakilon blir alltid helt felplacerade på den manliga kroppen, medan de sitter som ett smäck på den kvinnliga.
Risk för bl.a. skallighet, impotens och folksjukdomen prostatacancer.
Den manliga kroppen åldras sämre och snabbare och anses inte längre duga efter 30-årsäldern om ens det.
Den manliga kroppens rörelser är varken mjuka, smidiga eller behagfulla. Händerna är inte lika flinka.
Synfältet är inte lika perifert utan har en smula mer tunnelseende. Luktsinnet är inte lika finkänsligt.
Den största nackdelen med att vara heterosexuell man är ju kvinnorna...
Den största nackdelen med att vara heterosexuell man är ju kvinnorna...