Inlägg från: Quinzel |Visa alla inlägg
  • Quinzel

YH, Systemutvecklare?

Intressant! Skulle oxå vilja läsa systemutvecklare på YH, men funderar över hur mkt som är lämpligt att läsa innan och även efter för kommande jobb. Så man är lite förberedd..

• Quinzel
    BunY skrev 2016-04-24 22:07:44 följande:

Codeacadamy är superbra så du kan definitivt få in grunderna genom att plöja deras kurser! Grunderna är i stort sätt desamma i alla programmeringsspråk så kan man väl ett språk brukar det gå lätt att lära sig ännu fler. Vet inte vad som ingår i programmering 1 men har själv precis utbildat mig till programmerare och hade innan jag påbörjade utbildningen ingen erfarenhet eller kunskap inom omårdet och tar nu examen med högsta betyg. Kan jag, kan definitivt du

Får man fråga vad det är för skola du gått? Rekommenderas?
  • Quinzel
    BunY skrev 2016-04-24 23:02:04 följande:

Jag har läst webbutveckling på högskola så är ju lite mer teoretiskt än en Yh-utbildning. Har läst helt på distans och kan rekommendera det om man har disciplinen till det

Hur mycket programmering var det i utbildningen? Jag har en kandidat i informatik, med enbart EN(!) kurs i programmering. Det hette att det var mer, men det var så mycket annat med i de kurserna att programmeringen inte fick plats.. Därför jag tittat på YH, har hört att det ska vara bättre om man vill komma in på just programmering/utveckling, men den där utbildningen på distans kanske kan vara nåt?
  • Quinzel
    BunY skrev 2016-04-25 09:47:28 följande:

Vi har läst PHP, JavaScript och C# som är ren programmering. Jag får examen i datateknik och har möjlighet att läsa ett tredje år med fler programmeringskurser och ta ut en kandidat. Jag gillar dock att utveckla för webben så kommer nöja mig med min nuvarande examen. Utöver programmeringskurserna har vi läst html, css, ajax, mean-stacken, apputveckling, ASP. NET, mysql och en hel del responsiv design. Är det ren mjukvaruprogrammering man vill hålla på med så är det nog inte rätt utbildning.

Det låter ju precis som det som efterfrågas på marknaden! Och distans? Låter ju nästan för bra för att vara sant :)
  • Quinzel

TS, är det en helt annan utbildning du går nu? Alltså, inget systemvetenskapligt alls?

Svar på tråden YH, Systemutvecklare?