• mormor50

    Elcykel

    HEJ

    Jag har 6km till jobbet.

    Nedför. Hem är det alltså uppför. Halva sträckan är grusväg och där är backarna branta. Vilken elcykel ska jag välja. Den ska vara stabil och säker nedför orka hem, ska tåla regn och bekymmersfri.

    Vilka fabrikat har ni erfarenheter av?

  • Svar på tråden Elcykel
  • volvo142
    Pontus92 skrev 2016-05-19 09:50:15 följande:
    M3 har gjort en rätt bra lista över dom bästa elcyklarna m3.idg.se/2.1022/1.562664/elcykel-test

    Annars finns det inte på kartan att börja cykla med en vanlig cykel? Det kommer få dig att må mycket bättre
    Härligt att du la till en lista och inte bara en pekpinne uppskattas :)
  • nnnnnnnn

    Vi har en Ecoride Ambassador (som fick 8p av 10 möjliga på listan ovanför).

    Kan säga att utan den så tar jag bilen!
    Har haft vanlig cykel och bil i många år. Har cyklat 0 dagar till jobbet.
    Sen köpte vi denna och nu cyklar jag minst 2 ggr/vecka.

    Så för mej är det inte så att jag väljer mellan cykel och elcykel, jag väljer mellan bil och elcykel. Då ger elcykeln mer motion och frisk luft. Dvs bara positivt!

    Den fungerar iallafall utmärkt och är riktigt snabb när man använder maxläget på motorn. Så restiden blir inte jättemycket längre.

    Vi har även cykelvagn till barnen, som vi använt med elcykeln och det orkar den med.

  • Ebima
    nnnnnnnn skrev 2016-05-21 22:44:58 följande:

    Vi har en Ecoride Ambassador (som fick 8p av 10 möjliga på listan ovanför).

    Kan säga att utan den så tar jag bilen!
    Har haft vanlig cykel och bil i många år. Har cyklat 0 dagar till jobbet.
    Sen köpte vi denna och nu cyklar jag minst 2 ggr/vecka.

    Så för mej är det inte så att jag väljer mellan cykel och elcykel, jag väljer mellan bil och elcykel. Då ger elcykeln mer motion och frisk luft. Dvs bara positivt!

    Den fungerar iallafall utmärkt och är riktigt snabb när man använder maxläget på motorn. Så restiden blir inte jättemycket längre.

    Vi har även cykelvagn till barnen, som vi använt med elcykeln och det orkar den med.


    Är också ute efter elcykel med cykelvagn. Vilken cykelvagn använder ni på er Ambassador? 
  • nnnnnnnn
    Ebima skrev 2016-05-26 08:55:20 följande:
    Är också ute efter elcykel med cykelvagn. Vilken cykelvagn använder ni på er Ambassador? 

    En helt vanlig sort...


    Inköpt på Jula för 10 år sedan och de har inte kvar samma, men den ser ut som alla andra.

Svar på tråden Elcykel