• Zoey83

Borde jag åka in??

Är gravid i v.37+0, fjärde barnet!

Har nu haft regelbundna sammandragningar+molande mensvärk sedan 7-tiden, snart 4 timmar.

Barnet har vart rätt aktivt.

SD gör lite ont men bara väldigt lite, de är långt ifrån värkar.

Nu funderar jag på om jag borde åka in??

Det är 17 mil, enkel resa, till sjukhuset.

Ingen barnmorska finns här på helgen.

Vill INTE behöva åka in så hoppas att det är övergående!

Vårt älskade mellanbarn fyller år imorgon och har planerat kalas med speciellt tema.

Jag har massor! att göra idag, bl.a. baka tårtan men istället ligger jag här i sängen och väntar på att SD ska lugna sig.

Känns ju även för tidigt för barnet att komma nu redan.

Visserligen har alla barnen kommit före bf men inte! i v.37.

Med nr.3 hann vi inte till förlossningen (vilket var jobbigt).

• Svar på tråden Borde jag åka in??
  • Phialia90
    Zoey83 skrev 2016-04-23 11:00:37 följande:

Är gravid i v.37+0, fjärde barnet!

Har nu haft regelbundna sammandragningar+molande mensvärk sedan 7-tiden, snart 4 timmar.

Barnet har vart rätt aktivt.

SD gör lite ont men bara väldigt lite, de är långt ifrån värkar.

Nu funderar jag på om jag borde åka in??

Det är 17 mil, enkel resa, till sjukhuset.

Ingen barnmorska finns här på helgen.

Vill INTE behöva åka in så hoppas att det är övergående!

Vårt älskade mellanbarn fyller år imorgon och har planerat kalas med speciellt tema.

Jag har massor! att göra idag, bl.a. baka tårtan men istället ligger jag här i sängen och väntar på att SD ska lugna sig.

Känns ju även för tidigt för barnet att komma nu redan.

Visserligen har alla barnen kommit före bf men inte! i v.37.

Med nr.3 hann vi inte till förlossningen (vilket var jobbigt).

Låter som förvärkar? Är väl bara ringa och rådfråga istället för att åka direkt :)
  • LoveEver

Hello Zoey

Som jag skrev i den andra tråden så har jag haft dessa sd o värken i ryggen som du beskriver i ca 1 ½ månad nu och jag ringde ju fl o för at bebis inte rörde sig så mkt men nu är aktivare igen.

Du säger att du känner bebis så tror nog allt att du kan slappna av och njuta av födelsedagsfirande av mellersta imorgon ;)

Men är/känner du dig orolig så ska du såklart ringa fl och åka.

Hoppas dina "värkar" försvinner mina brukar hålla i som mest när jag ligger ner så gör du det så ställ dig upp o rör dig lite.
    Styrke Kramar

• mo med liten trea

Har värkarna lugnat sig? Två timmar i bil är länge oavsett om det är för tidigt/i onödan eller i senaste laget, så jag förstår din ågren! Men har alla kommit före BF kan du kanske inte ha samma is i magen som jag skulle ha haft (har gått över med mina två och hoppas förtvivlat att lilla trean kommer före, helst inatt! BF 26/4). Ring och rådfråga förlossningen om du inte gjort det!

• Zoey83
    mo med liten trea skrev 2016-04-23 11:25:24 följande:

Har värkarna lugnat sig? Två timmar i bil är länge oavsett om det är för tidigt/i onödan eller i senaste laget, så jag förstår din ågren! Men har alla kommit före BF kan du kanske inte ha samma is i magen som jag skulle ha haft (har gått över med mina två och hoppas förtvivlat att lilla trean kommer före, helst inatt! BF 26/4). Ring och rådfråga förlossningen om du inte gjort det!

De har lugnat ner sig rejält så avvaktar med att ringa in eller åka in, hoppas!! nu att den stannar inne i några veckor till.

Hoppas även att din tittar ut SNARAST!

Lycka till!
  • Zoey83
    Phialia90 skrev 2016-04-23 11:06:19 följande:

Låter som förvärkar? Är väl bara ringa och rådfråga istället för att åka direkt :)

Som tur är behövdes det inte, iaf inte för tillfället då de försvunnit.
  • Zoey83
    LoveEver skrev 2016-04-23 11:14:44 följande:

Hello Zoey

Som jag skrev i den andra tråden så har jag haft dessa sd o värken i ryggen som du beskriver i ca 1 ½ månad nu och jag ringde ju fl o för at bebis inte rörde sig så mkt men nu är aktivare igen.

Du säger att du känner bebis så tror nog allt att du kan slappna av och njuta av födelsedagsfirande av mellersta imorgon ;)

Men är/känner du dig orolig så ska du såklart ringa fl och åka.

Hoppas dina "värkar" försvinner mina brukar hålla i som mest när jag ligger ner så gör du det så ställ dig upp o rör dig lite.

Styrke Kramar

Tack, jätte skönt att läsa ditt svar. Det kanske inte är helt ovanligt att känna såhär, jag har ju bara 3 veckor kvar nu och detta är trots allt fjärde barnet.

Vet du att när jag steg upp och åt så blev det bättre bara av att jag satte mig upp.

Avvaktar med att ringa eller åka in för tillfället iaf och håller tummar och tår att jag inte behöver fara in före kalaset, helst inte på minst två veckor till.
  • LoveEver
    Zoey83 skrev 2016-04-23 12:46:32 följande:
    Tack, jätte skönt att läsa ditt svar. Det kanske inte är helt ovanligt att känna såhär, jag har ju bara 3 veckor kvar nu och detta är trots allt fjärde barnet.

Vet du att när jag steg upp och åt så blev det bättre bara av att jag satte mig upp.

Avvaktar med att ringa eller åka in för tillfället iaf och håller tummar och tår att jag inte behöver fara in före kalaset, helst inte på minst två veckor till.
    Jag kände inte såhär med förra graviditeten så för min del är det fruktansvärt jobbigt då jag hade världen Bästa graviditet förra och även förlossning.

Men har alltid sagt att nästa graviditet kommer bli skit jobbig och hmm jag har iprencip rätt haha den är iallafall inte som förra =)

Men underbart ändå att va gravid kan va det hela tiden lite onda sd och värkar o foglossning osv gör inte mig skrämd för att skaffa en 3a och 4a :D

Skönt att man kunde lugna dig iallafall och att testa att resa på dig fast att man kan tycka men det är väl bättre när man ligger nr o tar det lungt men hmm dessa ryggsmärtor behöver man tydligen röra sig med för att de ska försvinna =/

Ja nu är det inte lång tid kvar tills våra små liv kommer till världen =)
    Är själv i v. 37+2 nu :)
  • Zoey83
    LoveEver skrev 2016-04-23 13:17:19 följande:

Jag kände inte såhär med förra graviditeten så för min del är det fruktansvärt jobbigt då jag hade världen Bästa graviditet förra och även förlossning.

Men har alltid sagt att nästa graviditet kommer bli skit jobbig och hmm jag har iprencip rätt haha den är iallafall inte som förra =)

Men underbart ändå att va gravid kan va det hela tiden lite onda sd och värkar o foglossning osv gör inte mig skrämd för att skaffa en 3a och 4a :D

Skönt att man kunde lugna dig iallafall och att testa att resa på dig fast att man kan tycka men det är väl bättre när man ligger nr o tar det lungt men hmm dessa ryggsmärtor behöver man tydligen röra sig med för att de ska försvinna =/

Ja nu är det inte lång tid kvar tills våra små liv kommer till världen =)

Är själv i v. 37+2 nu :)

Jag har inte heller känt så här i mina tidigare graviditeter, har alltid haft lätta graviditeter D.v.s. kunnat jobba, promenera varje dag, orkat göra saker, inga förvärkar och sånt, med tredje barnet jobbade jag in i det sista, hann vara ledig i 6 dagar innan han kom.

Men trots att denna graviditet vart jobbigare än de andra så har jag ju ändå kunnat gå (fast inga promenader) och fast jag haft sammandragningar sedan v.15 så är det ju sååå mysigt! att känna den lille där inne.

Vad kul, då har vi bara några dagar mellan bf du&tjafs.

Jag har alltid fått före bf.

Detta är fjärde barnet och förmodligen det sista då sambon absolut inte!! vill ha fler.

Nu är kalaset avklarat och det blev jätte lyckat!

Tårtan hann jag fixa igår kväll också.

Vi får kämpa på sista tiden!
Svar på tråden Borde jag åka in??