• GrönaDruvan

BF början av December-16

Tänkte om vi är fler med bf i början av December som kan följas åt? Hade varit kul att prata, jämföra och diskutera!
    Vill gärna ha en tråd det är mycket fart i, de andra jag är med i är det knappt inga som skriver.
    Jag tror min bf är 7 December. Är i vecka 8 nu.

• Svar på tråden BF början av December-16
  • Tess1990
    GrönaDruvan skrev 2016-04-26 18:49:23 följande:

Åh jobbigt...förstår om du blir orolig.. Är det bättre nu?

Kräkts 17 gånger, oavsett om jag druckit nåt eller bara vilat, nästan svimmat 3 gånger och trodde de skulle bli en tripp till sjukhuset för uppvätskning vid 12 idag.. kräktes en gång vid 13 och gick sen och la mig, kräktes inte sen utan fick behålla lite vätska, kräktes sista gången vid 17 men inte så mycket

Ont i hela kroppen nu! Alla leder känns helt överansträngda, revbenen och halsen är väldigt öm

Fått behålla lite vätskeersättning, saft och vatten och ätit några smörgåsrån och marsmallows

Mår fortfarande fruktansvärt illa och min temp har gått upp

Läskigt när man läser att moderkakan håller på att ta över helt nu, vill inte riskera att störa nåt så hoppas de fanns tillräkligt näring och vätska i min kropp ändå för hen!

Gått ner 3kg sen igår, så har förlorat mycket vätska!
  • Tess1990
    GrönaDruvan skrev 2016-04-26 09:50:44 följande:

Är det nåt måste jag åka en bit till gynakuten. Jag avvaktar lite...

Gillar inte alls den här oron.

Håller tummarna för att hen vill stanna och inget mer händer!
  • GrönaDruvan

Hur mår ni?
    Jag drömde en sån hemsk dröm inatt. Att jag fick missfall och det var en blond liten pojk.
    Sen när jag gick upp så blödde det lite idag igen när jag va på toa. Det är så lite så är inte så orolig, men ändå är jag...

• vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 17:25:57 följande:

Hur mår ni?
    Jag drömde en sån hemsk dröm inatt. Att jag fick missfall och det var en blond liten pojk.
    Sen när jag gick upp så blödde det lite idag igen när jag va på toa. Det är så lite så är inte så orolig, men ändå är jag...

Jag mår ok.. Helt sjukligt trött just nu.. Suttit i möten hela dagen o verkligen behövt anstränga mig för att inte somna...
    Hoppas verkligen att allt går bra trots blödningen! Har du nåt vul inbokat?
  • GrönaDruvan
    vhn skrev 2016-04-27 17:56:23 följande:
    Jag mår ok.. Helt sjukligt trött just nu.. Suttit i möten hela dagen o verkligen behövt anstränga mig för att inte somna...
    Hoppas verkligen att allt går bra trots blödningen! Har du nåt vul inbokat?
    Är också sjukt trött.
    Nä, inget vul. Däremot får vi göra ul här i vecka 12....
  • Freijah

Hej!

Jag hoppar gärna in här också, är beräknad till den 2a december och har en son född november 2010.

Bor med min man i minnesota i usa.

Vi har bokat tid för inskrivning den 10e maj och ska då be om tid för vul och kub.

• Deboli

Hej. Jag har bf den 11 dec med barn nr 2 vi har en grabb på 3 här hemma som härjar.. vart kommer alla ifrån? Jag är från blekinge :)

• martlo

Hej! ????

Vi har BF 7e December och idag var jag på första träffen på MVC. En väldigt speciell känsla som får mig att förstå lite lättare att detta verkligen händer! ????????

Det är våran första så precis allting är så nytt. Mår fint men den sluta hungern och illamåendet som plötsligt faller på gör mig tokig. ???? Hur mår ni och vart i landet finns alla? ????

• Makintoch
    martlo skrev 2016-04-28 18:45:59 följande:

Hej! ????

Vi har BF 7e December och idag var jag på första träffen på MVC. En väldigt speciell känsla som får mig att förstå lite lättare att detta verkligen händer! ????????

Det är våran första så precis allting är så nytt. Mår fint men den sluta hungern och illamåendet som plötsligt faller på gör mig tokig. ???? Hur mår ni och vart i landet finns alla? ????

Hej! Jag bor i Östergötland, väntar första barnet! Är i vecka 6 (5+4). Vad roligt att du varit på MVC! Kan tänka mig att det blir på riktigt när man varit där! Det är tydligen svårt med tider där jag bor så jag ska inte på inskrivning hos MVC förrän den 30e maj.. då är jag i vecka 11! Tycker det är alldeles för lång väntetid! Vart bor du?
  • Tess1990
    Makintoch skrev 2016-04-28 20:20:58 följande:

Hej! Jag bor i Östergötland, väntar första barnet! Är i vecka 6 (5+4). Vad roligt att du varit på MVC! Kan tänka mig att det blir på riktigt när man varit där! Det är tydligen svårt med tider där jag bor så jag ska inte på inskrivning hos MVC förrän den 30e maj.. då är jag i vecka 11! Tycker det är alldeles för lång väntetid! Vart bor du?

Man brukar inte ha inskrivning på mvc förren v.10-12

Däremot erbjuder många hälsosamtal i v.7-8
Svar på tråden BF början av December-16