robinminson skrev 2016-04-25 19:09:11 följande:
Från polisen ska dom ha fått brev. Enligt ägaren står det att Kira ska bära munkorg tills de har fattat ett beslut.
Grannarna har anmält händelsen till polisen antar jag då brevet var från polisen.
Jag vet inte om ägarna fått kopia på anmälan, men det tror jag. Dock inte fått veta vad som hänt, skador m.m.
Vad innebär det? Jag tycker också det är mycket märkligt. Jobbigt med oron över att det skulle bli avlivning.
Tycker det är väldigt dåligt av ägarna att inte berätta det förrens dagen innan vi skulle skriva papper när de vetat om det i en vecka och vi har talats vid flera gånger efter att de ska ha fått brev. Men ägaren kunde visa brevet om vi inte trodde på det så det borde ju stämma iallafall. Bara konstigt att ingen pratat med ägarna själva om händelsen o om det skett några skador på deras hund t.ex. Men tydligen ska det iallafall i brevet stå att Kira ska bära munkorg tills dess att polisen har fattat ett beslut om vad som ska hända.
Se till att ni får kopior på den skrivelse ägaren fått av polisen. Om där står att hunden ska bära munkorg så är det ett interimistiskt beslut, och då gäller det. Bär hunden inte munkorg till dess laga beslut är taget, och nåt händer, finns risk för antingen omplacering eller i värsta fall avlivning.
Dexter dot com: TS kan inte ringa handläggaren hos polisen då ärendet är under prövning och det inte är offentlig handling än. TS står ju inte som ägare än.