Anonym (irriterad pappa) skrev 2016-04-25 20:22:28 följande:
Fast du skriver ju uppenbarligen utfrån dina egna värderingar och åsikter. Inte vad du tycker om hennes sätt att göra det. Det är rätt uppenbart.
Som jag skrev har inte aldrig försökt få min son att bli vegetarian, utan bara väldigt lätt förklarat varför hon inte äter kött. Vad tycker du hon ska säga? "Djur har inga känslor, och lever glada långa liv och sen somnar in för att vi ska äta dem"?
Jag tycker det är väldigt bra att hon håller det nere den delen så mycket som hon gör. Jag kan ju inte tvinga henne att ljuga eller inte få svara min son. Vad vore jag för förälder som jag tvinga alla i min son omgivning att endast uttrycka vissa åsikter som jag bestämt? Jag är varken inskränkt eller religiös.
Min son är 7år, inte efterbliven. Vill han gå på cirkus så skulle han göra det, vill han hålla med min sambo så får han göra det. Han är en egen person och får forma sina egna åsikter. Jag vill inte att han ska vara en kopia av mig själv. Jag har inget behov av att påtvinga mina åsikter på honom.
Hur menar du att hennes sätt att barnsligt? Hon sa det på ett bra sätt, bara för att jag inte håller med det så är det inte barnsligt. Hon sa inget om att min son inte borde gå, utan försökte snarare få honom att gå ensam med mig eller bjuda med någon annan. Bara att min son ville gå familjen, det som var problemet.
Jag är inget fan av cirkus heller, men jag bryr mig inte. Jag hade aldrig aktivt köpt biljetter till en cirkus. Men det är verkligen inte extremt att bojkotta cirkus med djur.
Hon är inte heller någon djurrättsaktivist, utan har bara några åsikter om djurrätt. Djurrättsaktivister är inte heller våldsamma eller extrema, bara det att det är dem du ser i media.
Sen brukar inskränka människor som dig själv ofta anta väldigt om andra som inte råkar hålla åsikter som dig själv. Är det någon som är extremt så är det uppenbarligen du.
Så bra att du och sambon är överens. Att du kom över den ilska som du uttryckte i din trådstart. Slutet gott allting gott?
Ledsen att jag stödde dig i din ilska över din sambos reaktion. Jag kunde ju inte veta att du inte ville veta att din ilska var sund och relevant i sammanhanget. Att du istället ville ha stöd i att acceptera att din sambos hantering av sonens present var sund och ståndaktig.
Det är tråkigt att du attackerar mig och har så många åsikter om hur jag omvärldsbevakar och att jag är inskränkt. Det är en bra strategi när man inte vill ta in någon annans perspektiv på ett forum. Men du kan ju inte veta att jag är vegetarian och har levt ihop med människor som har starka åsikter om djurrättsfrågor och tom är djurrättsaktivister på riktigt.