• Anonym (TS)

Foglossning, Kryckor i Malmö ?

Min foglossning blir värre och värre... :/ Någon som vet var man ska vända sig om man vill ha kryckor? Bor i Malmö.

• Svar på tråden Foglossning, Kryckor i Malmö ?
  • Anonym (F)

Jag bor inte i Malmö men jag skulle fråga på mvc eller vc.

• Anonym (anonym)

Din vårdcentral (om de fortfarande lånar ut gratis, det gjorde de förr iallafall)
    Annars kan man köpa kryckor själv numera i hjälpmedelsbutiker.

Alternativt om du ringer och frågar mödravården eller Landstingets växel
    så kan de nog tala om för dig var du ska vända dig.

Hoppas du hittar några kryckor !
    Lycka till !

• Anonym (Fogar)

Jag har foglossning med vissa dagar nervpåverkan (?) så benen inte lyder, jag stapplar. Andra dagar mer som molande tandvärk, ibland som knivar som sitter. När kan kryckor hjälpa och hur (och varför)? Genuin fråga. Ska "överleva" i två månader med detta. Det enda som funkar är vila och stillasittande/liggande men händer ju att jag fixar och trixar. Inte minst med barn sen tidigare men också efter tex 2 veckor ensam hemma åkte jag och köpte lite babysaker och fick så klart jätteont efter (flera dagar) :-/

• Anonym (Sjukgymnast)

Du kan vända dig till din närmaste Rehabmottagning inom Närhälsan där en sjukgymnast kan förskriva dig ett par kryckkor.
    Annars kan jag även rekommendera dig att skaffa ett foglossningsbälte! Hur du går tillväga för det har jag inte riktigt koll på. Antningen kan man köpa själv via nätet. Själv fick jag min från Ortopedteknik på sjukhuset där jag jobbar. Antar att du kan be läkare på din VC att skriva remiss för det.
    Lycka till.

Svar på tråden Foglossning, Kryckor i Malmö ?