• terfje

Blödningar

Jag är i vecka 16+3 och i vecka 14+6 var jag inne senast såg allt bra ut. Har haft fyra större blödningar med färskt blod och några mindre blödningar. Jobbigt när de inte kan se vart det kommer ifrån.

• terfje
    pewwelin skrev 2016-04-26 18:27:07 följande:

Camillamarie: hur gick det för dig idag hos bm, lugnade hon dig nått? Har du gjort nå tidigare vul under graviditeten? De sägs ju att blödningarna oftast är ofarliga, alltså större risk för att det är små blödningar än missfall på gång vad jag förstått.

Terfje : vad tråkigt, då verkar vi vara i samma sits :( hittar de aldrig vart det kommer ifrån dig? De har jämt svårt å se på mig för att det inte är någon pågående..

Hej!
    Jag får en större blödning som håller på i en halvtimme  och när man väl kommer in är det oftast ingen betydande blödning kvar.  De har aldrig hittat någon blödning i livmodern i alla fall. Nu har det varit lugnt i snart 2 veckor. De säger oftast bara att det verkar inte ha med graviditeten att göra för den ser bra ut. Moderkakan har legat precis vid livmodertappen för ett par veckor sedan så vissa blödningar kan ha berott på det.
    Jobbigt att aldrig veta.
  • terfje
    pewwelin skrev 2016-04-27 20:11:47 följande:

visst är det konstigt att de inte ser nån blödning för man inte har någon pågående å ändå kan man blöda som fan, eller få blodblandat på pappret minuter innan undersökningen.. har du vant dig vid blödningarna, eller blir du lika rädd varje gång?

Hej! Jag har börjat vänj mig lite grann. Visst är jag orolig men inte lika mycket nu då jag inte har haft ont vid blödningarna. Oron finns där ju alltid då jag bara har haft tre missfall och ett utomkvedes innan denna graviditet.
  • terfje

Jag har haft klumpar nästan varje gång.

Ska på rutin ultraljudet den 12 maj annars är det inga extra koller förutom efter den första rikliga blödningen då de ville se om bebis fortsatte att växa.

Svar på tråden Blödningar