Behöver hjälp med bonussonen.
Jag har i 3 år bott ihop med min sambo som har 2 barn sedan ett tidigare förhållande, de är nu 5 och 7 år. Förut har det fungerat bra mellan mig och barnen, men nu håller det på att spåra ur. Den äldre har alltid kunnat göra vilka dumheter som helst och sluppit undan med att titta på sin far med sina stora valpögon. Han skyller allt på sitt yngre syskon som då får skulden för något hon inte har gjort. Den senaste tiden har jag iakttagit honom och sett hur han slår och sparkar sin syster, och när hon slår tillbaka kommer han gråtande till oss och tycker synd om sig själv. För 3 månader sedan låg jag på soffan och låtsades vara upptagen med mobilen, då jag i själva verket filmade dom när dom grälade. När han hade slagit henne och hon slog tillbaka kom han som vanligt och skvallrade, han sa förstås att det var hon som började och han hade inte gjort nånting alls. Jag visade honom vad jag filmat och han blev skitförbannad och rusade in på sitt rum och smällde igen dörren. Sen dess har han totalt ignorerat mig så fort jag pratat med honom, men då han behöver något förväntar han sig att jag ska fixa det på en halv sekund. Han äcklas av sin egen skit så han förväntar sig att jag ska torka honom om han skiter då hans pappa inte är hemma. (Varför i helv*te skulle jag vilja torka hans skit då han själv inte vill göra det?) då pappan är hemma klarar han nog det själv. Känner att hela situationen håller på att gå överstyr. Han har noll respekt för mig, skulle aldrig lyda då jag ber honom göra något. Han låtsas att han inte hör och vänder bort huvudet. Har försökt prata med pappan (och mamman!) men de säger bara att jag inte ska ta det personligt. Men att bo varannan vecka med någon som ignorerar en totalt, samtidigt som jag ska tvätta hans smutsiga kalsonger och se till att han har det bra, är fruktansvärt irriterande. Är så trött på ungens beteende så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Allt detta bara för att jag började säga åt honom då han bråkar med lillasyster.