• stellanocte

Ont efter lagning av tand

I morse var jag hos tandläkaren för att laga ett hål i tanden. Fick bedövning och vid lunchtid hade bedövningen helt släppt och ända sedan dess har jag haft värk i tanden. Tycker också att det spänner och trycker i tanden och de närliggande tänderna. Hade förövrigt ingen smärta eller värk alls innan jag lagade hålet. 

Är det normalt att det känns så? 

• Svar på tråden Ont efter lagning av tand
  • katrinp

Är det början till rotfyllning som du gjort så är det helt normalt att ha ont några dagar. Sa iaf min tandläkare till mig sist.

• stellanocte
    katrinp skrev 2016-04-26 18:26:32 följande:

Är det början till rotfyllning som du gjort så är det helt normalt att ha ont några dagar. Sa iaf min tandläkare till mig sist.

Tack för svar. Det är nog en helt vanlig lagning dock, åtminstone sa han ingenting annat.
  • Carambolan

Att det känns som att det spänner och trycker i flera tänder tyder på att det troligen är nerverna som är lite spända och mörbultade och det är inte alls konstigt. Det går över inom några dagar. Om det inte går över om några dagar bör du höra av dig till tandläkaren igen för då kan det vara så att du har bakterier innanför lagningen.

• stellanocte
    Carambolan skrev 2016-04-27 00:10:52 följande:

Att det känns som att det spänner och trycker i flera tänder tyder på att det troligen är nerverna som är lite spända och mörbultade och det är inte alls konstigt. Det går över inom några dagar. Om det inte går över om några dagar bör du höra av dig till tandläkaren igen för då kan det vara så att du har bakterier innanför lagningen.

Tack! Det börjar redan kännas lite bättre. 
Svar på tråden Ont efter lagning av tand