• Anonym (Annie)

    Skulle dumpa mig om jag blev våldtagen

    Hej,
    Idag hade jag en konversation med min pojkvän som jag varit tillsammans med i över två år nu. Kort sagt så kom vi in på ämnet "våldtäkt". Efter att vi diskuterat om detta så säger han såhär till mig (på allvar):


    " Om du någonsin hade blivit våldtagen, så hade jag dumpat dig. Vem fan vill ha en våldtagen flickvän? Så äckligt."


     


    Kan ni fatta så ställd jag blev? Hur kan man vara så trångsynt? Blir så jävla upprörd.. Visste inte ens vad jag skulle säga.

  • Svar på tråden Skulle dumpa mig om jag blev våldtagen
  • Kirenaj68
    Anonym (Annie) skrev 2016-04-27 19:45:12 följande:

    trodde inte det va så seriöst förens han sa det strikt till mig. Inte för att det va okej på "skoj" heller.


    Nåja. Lätt att vara efterklok, men även om han sade det "på skoj" innan, så borde det ha varit en någon form av väckarklocka. Vad är man för en typ som skojar om sådant här? Men du får svara tillbaka med samma mynt. Nästa gång får du säga till honom när han går ut att han ska inte ska bli överfallen och rånad på mobilen. "Vem fan vill ha en pojkvän som blev överfallen och rånad på mobilen??? Så jävla vidrigt alltså!!!! Yack yack yack yackKräksKräksKräks!!!! Då dumpar jag dig direkt, ditt vidriga aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas!!!!"
    Hans reaktion kan nog bli rätt intressantSkrattandeSkrattande.
  • Anonym (WTF)

    Jag hade nog inte kunnat fortsätta dela mitt liv med en person som har en sån människosyn. Han är liksom stenhård på att du inte ska bli våldtagen för då kommer han att dumpa dig utan att så mycket som blinka, men själv accepterar du att han har sådana urbota dumma och kränkande åsikter utan att ställa något liknande ultimatum om att om han inte ändrar åsikter kommer du att dumpa honom? Shit alltså...

  • Kirenaj68
    Anonym (Annie) skrev 2016-04-27 20:14:41 följande:
    Han är ju lixom arg över att jag inte kom som "oskuld" till honom.. Och om jag hade legat med fler än 1 så hade han aldrig haft mig som flickvän osv.

    /ts
    Vad är det för värld han lever i egentligen? Men å andra sidan bra att han är ärlig. Det borde göra det lättare för dig att spola fanskapet. 
  • Anonym (??)
    Anonym (Annie) skrev 2016-04-27 20:45:48 följande:
    nu efteråt har vi ju smsat där vi bråkat en massa och han beter sig fortfarande ett as. Som att det är ett val, att det är otrohet och något som jag kanske njuter av? För om våldtäktsmannen har stor kuk då är det väll självklart att jag njuter av att bli våldtagen?????

    Skäms för detta vågar inte ens berätta det för min mamma. Hon hade blivit så besviken att jag är kvar med honom för jag är så svag av mig. Är rätt så svag av mig pga min depression/ångest osv så hade inte klarat av att lämna honom nu fast jag borde.
    /Ts
    Ni har bara varit tillsammans i två år och han beter sig såhär redan, alltså försöker styra dig. Han kommer försöka hjärntvätta dig med sina idiotiska idéer, som tur är verkar du smart som inte faller för det. Men jag tycker det är viktigt att du lämnar honom även om du känner att du inte klarar det just nu, det kommer bara bli värre annars.

    Försök hitta stöd hos dina föräldrar och vänner. Du ska absolut inte gifta dig och skaffa barn med någon med sånna värderingar, vilka värderingar kommer dina barn få?

    Om du inte vågar berätta vad han sagt för din mamma ens så är det ju ett varningstecken, eller hur? Det finns ingen som vill dig väl så mycket som din mamma, prata med henne, hon kommer inte döma dig, hon kommer hjälpa dig igenom det här.
  • Anonym (idiot)

    En sån idiot hade jag inte tillåtit komma närmare mig än minst 1km radie någonsin igen efter en sån kommentar. 

    Se till att respektera dig själv nu och lämna den där jävla tönten. Jag förstår att du säkert kan uppfatta att han har fina sidor, och du kanske är kär. Men nej, det spelar ingen roll. Idioter förblir idioter.


    Blir äcklad av hans vidriga inställning. 


    Slösa ingen mer tid på den där..

  • Anonym (Bra)

    TS får du nån behandling för ångesten o depressionen? I annat fall hoppas jag du söker hjälp för den. F ö undrar jag om det inte är han som är upphovet till allt sånt.......

  • Anonym (Annie)
    Anonym (Bra) skrev 2016-04-27 22:18:01 följande:

    TS får du nån behandling för ångesten o depressionen? I annat fall hoppas jag du söker hjälp för den. F ö undrar jag om det inte är han som är upphovet till allt sånt.......


    Jadå! Jag går på anti-depressiva och aatarax som är ångestdämpande. Det har jag haft sen jag var 15 år. Men sådana jobbiga situationer får mig att gå in i väggen totalt. Jag fick jättebra hjälp på BUP men sedan när jag fyllde 18 och blev förflyttad så blev det aldrig riktigt samma hjälp som jag fick där och försöker hantera det själv. Men ja, som sagt när jobbiga situationer kommer så tappar jag vettet totalt och får panik attacker osv.. därför det är jobbigt att sätta mig i en sådan situation (att göra slut) då jag vet att jag kommer uppleva dessa känslorna.

    /Ts
  • Mamma till Tora

    Lämna nu. Oavsett hur mycket du älskar honom och att han har fina sidor också så kommer hans snedvridna människosyn att påverka er negativt på sikt.

    Varför skulle du vara oskuld för honom? Jag antar att han inte var oskuld innan dig? Och på vilket sätt är det ens viktigt när man älskar varandra?

    Och han verkar ju inte älska dig tillräckligt om han inte skulle finnas där för dig om du blev utsatt för brott. Han verkar bara vilja älska dig på sina premisser... Och så funkar ju inte kärleken, den ska vara villkorslös.

  • Anonym (Dumpad)

    Blev ganska så nyligen själv dumpad just på grund av den anledningen. Mitt ex tyckte det var lite märkligt att jag fortfarande kunde vara tillsammans med en som hade angripit mig men jag är en sådan person som är livrädd att få rykten om mig så just därför orkade jag vara kvar i ett år. Exet hade lite problem med etniciteten och religionen, fastän exet också är invandrare (dock från sydöstra Europa, varav min förövare var utomeuropeisk.) Ja det kanske inte är så relevant, men känner att det är bättre att ge detaljer så det blir mer "förståeligt". 

    Numera kan jag säga att båda dessa personer är av samma skrot och korn fast på olika sätt. Madonna/hora-komplexet existerar till fullo.

  • Anonym (Annie)
    Mamma till Tora skrev 2016-04-27 22:41:01 följande:

    Lämna nu. Oavsett hur mycket du älskar honom och att han har fina sidor också så kommer hans snedvridna människosyn att påverka er negativt på sikt.

    Varför skulle du vara oskuld för honom? Jag antar att han inte var oskuld innan dig? Och på vilket sätt är det ens viktigt när man älskar varandra?

    Och han verkar ju inte älska dig tillräckligt om han inte skulle finnas där för dig om du blev utsatt för brott. Han verkar bara vilja älska dig på sina premisser... Och så funkar ju inte kärleken, den ska vara villkorslös.


    Antar att jag skulle vara oskuld  för att bara "fina flickor"  är oskulder enligt honom. Annars är man lixom hora. Han tyckte det va svårt nog att acceptera att jag hade ett ligg innan honom vilket jag personligen tycker är extremt lite ändå?!! 

    Jag vill inte verka dömmande på något sätt och jag drar inte alla över en kam nu, men han är muslim och enligt hans kultur så ska tjejen alltid vara oskuld.. eller något. Och för att jag legat med en person och han accepterat detta så betyder det att han älskar mig extremt sa han.. för egentligen hade han inte ens "tagit mig."

    Förstår om det låter förvirrande, är väldigt förvirrad själv.

    /Ts

Svar på tråden Skulle dumpa mig om jag blev våldtagen