Inlägg från: Anonym (Sugar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugar)

Längtar efter en flickvän.

Jag förstår att du längtar. Själv fick jag min första pojkvän när jag var 25. Innan dess var det ingen kille som ens såg åt mitt håll. Det är svårt som tjej om man har alldagligt utseende - såvida man inte vill dejta nån som är 15 år äldre (blä).

• Anonym (Sugar)
    Anonym (Linn) skrev 2016-04-30 14:35:52 följande:

Tyvärr tror jag det kan bli svårt att få en flickvän om du är oskuld i den åldern :P Jag hade inte velat träffa en kille som är det och tror de flesta tjejer tänker samma!

Nu var jag i stort sett oskuld i TS ålder och hade inte haft något emot att träffa en kille i samma ålder som också var det så...
  • Anonym (Sugar)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-03 15:56:23 följande:

Tänkte om jag skippar att skriva personliga mejl, kan ni ge mig tips på hur jag kan skriva till tjejer så jag får svar. Mejl där jag verkar nyfiken på henne men inte tar upp något hon skrivit i sin presentation om det är det som är felet.

Det är svårt att svara å. Det var länge sen jag var ute i dejtingsvängen nu. Jag minns det som en plåga. Inte fick jag mycket mail - jag är dessvärre inte supersnygg och då räknas man inte som tjej. Av de mail jag fick var de flesta från män som var 10-30 år äldre än mig. Många av dem gifta eller sambos. De som var från singelkillar i rätt ålder var få. En del träffade jag. Det var killar med liknande intresse eller intressen som verkade annorlunda och spännande (en jurist som gillade folkdans - hur ofta träffar man en sån) som jag tog mer kontakt med. Tyvärr klickade det aldrig när vi väl träffades. Ibland var det jag som inte gillade dem, ibland var det de som inte gillade mig.

Min nuvarande make träffade jag på annat sätt.
  • Anonym (Sugar)

TS. Jag förstår Fia helt och fullt. Jag känner likadant. Jag är så glad att min make inte är så intresserad av sport. Visst, han kan kolla nån match på TV då och då (tur att vi har mer än en TV!) och nån enstaka gång har han kollat en match live. Det står jag ut med. Du har ett sånt stort intresse att du antingen måste hitta en tjej med samma intresse eller en tjej som har ett stort eget intresse som hon kan syssla med när du håller på med ditt.

Säkraste sättet att hitta en person med samma intresse är väl att engagera sig i nån förening eller hänga på forum på nätet. En väninna till mig gillar killar som jagar så hon anmälde sig till en kurs för att ta jaktlicens. Nu är det inte lika många tjejer som är sportnördar, men de finns.

• Anonym (Sugar)

Vad jag menar TS är att du garanterat skrämmer bort en massa tjejer genom att skriva i din profil att du har stort sportintresse, men det är kanske inte de tjejerna du skulle passa ihop med ändå.

Svar på tråden Längtar efter en flickvän.