Inlägg från: Anonym (Anonymas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymas)

Längtar efter en flickvän.

TS det är ju betydligt större chans att du får svar om du är på betalsajter. Oseriösa dejtare betalar inte och svärmar på gratis sidorna. 299 kr på mötesplatsen och 299kr på match eller vad det kostar kan ju vara väl investerade pengar. Du har ju jobb. Ge det en chans.

Ett annat tips är att inte framhäva din hobby i ditt nick. Det kan tolkas som lite nördigt. Vet inte om du gör det men tänkte på ditt nick här. Tex skulle jag höja på ögonbrynen om en som heter hästtjejen skrev till mig. Har du testat Tinder?

Många tjejer är allergiska mot selfies också så jag hoppas du inte har några sådana. Använder du dessutom mobilkameran för selfies är det ännu värre. Be en kompis ta lite bra bilder på dig när du är ute i naturen istället eller betala någon tusenlapp och be en fotograf ta några bra bilder. Om inget av det är möjligt. Sätt mobilen på något bra ställa (typ ett träd) och ställ in tiden på kameran. Då ser det ut som det är någon annan som tar bilden.

• Anonym (Anonymas)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-05 22:23:13 följande:

Okej förstår, men samtidigt måste det väl vara roligt att få mejl? Jag har inte fått ett enda men skulle bli jätte glad om en tjej skrev några rader till mig.

Fast förstår att du inte uppskattar att upptagna killar skriver till dig.Ja visst, dock är det inte bara pengarna som gör att jag inte byter dejtingsida. Jag har aldrig fått ett mejl av någon tjej under alla åren när jag lagt ner mycket tid på en bra presentation och personliga mejl. Det är ingen garanti att bara för att jag betalar 299 kr så blir jag bombad med mejl. Men hade det varit en garanti att jag fick en flickvän så är de pengarna ingenting, men eftersom jag aldrig får svar så tycker jag 299 kr är mycket. Förstår du mig?

Nej på dejtingsidan har jag inte detta nick. Jaså, varför skulle det vara en nackdel att tycka om fotboll?

Jag tycker väldigt mycket om både fotboll och hockey, går på rätt mycket matcher, inte bara elitmatcher, kan koka en termos med kaffe och ta en cykeltur och ställa mig och se en pojk/flickmatch.

Skulle vara kul att träffa en tjej som tycker om sport.

Nej jag har ingen som kan hjälpa mig tyvärr, lite därför jag vände mig hit för att få lite tips på hur jag ska gå tillväga för att en tjej ska se mig som intressant.

Jo jag förstår dig men tycker endå du borde göra det. Nej du kommer inte bli bombad med mail för att du är på en betal sajt heller men chansen ökar att du får svar. Killar är överepresenterade på alla dejtingsidor så tjejerna får löjligt mycket mail. På betal sajterna är killar fortfarande överpresterade men inte lika vilket ökar dina odds. En tjej som betalar för en dejting sajt är dessutom med större sannolikhet intresserad av att träffa någon. På gratis sidorna är minst hälften bara där för uppmärksamheten och för att få en självförtroende boost, inte för att egentligen träffa någon.

Jag säger inte att det är en nackdel att tycka om fotboll,hockey eller sport i allmänhet men du vill inte att tjejerna ser dig som fotbollskillen. Det kan ge en negativ klang. Som att du är fotboll och att det inte finns plats för en tjej. Många tjejer är inte intresserade av sport och om de tror att du lever för fotboll kan det skrämma iväg många. Men klart du ska skriva det i din press men ha inte för mycket tyng på sport i din presentation och använd inget sånt nick bara.

Då tycker jag du ska göra som jag sa. Har du en smartphone så ta med lite tejp och åk ut i naturen och sätt mobilen på något lämpligt ställe och fota på. Då kan du hålla på hur länge du vill tills du är nöjd med några bilder. Ingen behöver se att du står och posar och skrattar för dig själv. Ingen kommer veta att du tog bilderna själv.
  • Anonym (Anonymas)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-05 23:19:35 följande:

Okej har du varit med på en betalsajt? Känner du att det är stor skillnad? Använder inte sådana sidor robotar för att locka killar att betala för att skriva till tjejer, har inte testat tinder som du nämnde men för något år sedan var jag med på badoo, där fick jag meddelanden då och då av tjejer men när man gick in på deras profil så kunde man se att de var fake. 

Okej fast de skriver på sin presentation att de söker seriöst förhållande, killar som bara söker en sak kan klicka vidare osv.

Okej jag förstår, nej även om sport är en stor del av mitt liv så vill jag inte att en tjej ska känna så, vill att hon ska känna sig som nummer ett! Skulle göra allt för henne.

Men hade tyckt det varit trevligt om hon ville följa med på någon match då och då, kunde man kombinera det med att äta på restaurang innan!

Japp jag har en iphone, jaha gillar inte tjejer killar som tar selfies? när jag är inne på tjejers profiler och tycker att var och varannan tjej står framför spegeln och tar selfies.

Viktigt att poängtera, jag har aldrig skrivit till en tjej som är i klass med Miranda Kerr, då hade jag förstått att jag inte skulle få svar, utseendet på en tjej betyder ingenting för mig, läser deras presentation och låter de intressanta så skriver jag. Skriver till tjejer som jag tror inte får så många mejl, men tydligen vill de ha killar som ser mycket bättre ut en dom, kanske därför jag lagt märke till att de tjejerna fortfarande är kvar på dejtingsidan efter alla år.

Nopp jag har inte själv på en betal sajt. Men jag har många kompisar som träffat sina flickvänner på betal sajter men ingen fick svar på gratis sidorna. Precis som du är de helt vanliga killar. Känner även hel del tjejer som bekräftat att de mest använder gratis sidorna för uppmärksamheten. Säger sig självt egentligen att det funkar så.

Nopp badoo har jag aldrig använt men jag har bara hört illa om den appen. Fake profiler i massor precis som du beskrev. Tinder,happn,mint dejt appar använder jag. Har träffat en hel del tjejer genom de apparna. Vissa har jag dejtat en stund andra har jag bara haft sex med. Men det är sjukt ytligt så det är viktigt med bra bilder för att få likes och respons. Annars får du inte ens chansen att prata med dem.

Ja klart att hon ska med på någon match men det kommer senare om hon inte brinner för det. Lite orolig att du sätter tjejer på en piedestal när du skriver att du skulle göra allt för henne. Det får dig att låta needy. Och visst det är precis vad du är men du vill inte att hon ska veta det. Tjejer vill ha självsäkra killar inte någon som vill göra allt för henne. Det blir osexigt med en kläng apa som inte sätter gränser och respektera sig själv. Du är lika mycket värd som henne. Glöm inte det!! Du har hamnat i en ond cirkel som är svår att ta sig ut ur. Desto mindre bekräftelse du får desto mer needy blir du och desto mer needy du blir desto svårare blir det att träffa någon. KBT kanske?

Jo tjejer använder sina selfies med framgång för att de kan. Nu tänker jag generalisera men tjejer har så stort utbud av killar att de inte behöver anstränga sig lika mycket som vi killar behöver. Jag personligen unviker tjejer som bara har selfies. Får lata vibbar av selfies.

T.ex .Tog från Google. Visst ser den här bilden mer inbjudande ut

www.123rf.com/photo_15044342_happy-guy-in-nature-with-copy-space.html

Än den här.

www.flickr.com/photos/ccanterbury25/17149595370

Du säljer en vara ( dig själv ) Konkurrensen är stenhård och du behöver marknsdsföra dig på bästa sätt för att ha en chans att sälja varan.

Bästa årstiden för bra bilder nu!

PS ta inte bara bilder där du ser smal ut om du har några kilo extra tex. Det är falsk marknadsföring och kommer bara straffa sig senare.
Svar på tråden Längtar efter en flickvän.