Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Längtar efter en flickvän.

Reagerar framförallt på att du drar en slutsats som är lite tokig. Det finns faktiskt inget som säger att det var just ditt utseende som gjorde att tjejerna som tittat på profilen inte var intresserade. Bara för att du lagt ner mycket tid på profiltexten så finns det inget som säger att det du skrivit i den tilltalar den som läser. 
    Lägger man dessutom till det du sagt om inga vänner och mobbad i uppväxten gör det lite mer troligt att det är något socialt som inte riktigt fungerar, tyvärr.  Men även om så inte är fallet, den kanske är så bra den bara kan bli så finns inga garantier att man är "kompatibla". 
    Personligen skulle jag till exempel inte varit intresserad av en kille med ett stort sportintresse, i varje fall inte om det bestod av att titta på sport - jag vet av erfarenhet att det bara leder till irritation. Inget fel att du gillar det, eller något fel att jag inte gillar det, bara inte kompatibla. 
    Däremot så är det visst så att det är lite oartigt att inte svara alls, absolut. Har själv aldrig använt mig av datingsiter, men vad jag förstår får en hel del tjejer så enormt mycket meddelanden och/eller har ofta möts av otrevligheter eller argumentation om de försöker svara att "tack, men nej tack". (tips till de som får impulsen att då börja fråga eller argumentera emot det, det kommer bara öka aversionen).

Även om det kanske vore bäst att konsultera vänner om texten och även om de mail du skickar så kan det vara bättre att "någon" gör det om det inte är möjligt att fråga en sådan. Låt någon av de som erbjudit att kika på profiltext, bilder och mail ge lite feedback (t ex via pm). 

Tyvärr är det även så att många ryggar tillbaka inför någon som inte har några vänner (skulle inte störa mig, men det verkar störa ganska många) och du skulle även må bra av att ha vänner. Det kan nog även vara så att det är vad du ska försöka hitta först och sedan det där med flickvän följer lite lättare, dessutom beskriver du att du mycket sitter hemma och gärna vill ha mer att göra (haka på hennes intressen) - gör slag i saken på det istället, ge dig ut i föreningar, studiecirklar och liknande - dels för att få mer att göra, dels för att träffa fler människor som kan bli vänner eller flickvänner, eller kanske känner någon som känner någon osv. 

ps skulle även rata en av de där paradise hotel killarna - inte min typ alls. 

• Anonym (Fia)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-06 18:11:53 följande:
    Ja, men skriver personliga mejl! därför lär tjejerna uppfatta att jag är nyfiken på henne, har inte räknat men har skrivit till väldigt många tjejer genom åren och inte fått ett svar tillbaka, det är väl lite därför jag fått uppfattningen att det är mitt utseende som är fel, alla dessa tjejer kan ju inte tycka jag har ointressant personlighet.

Nej jag nämner ingenting i min presentation att jag inte har vänner, varit mobbad, oskuld, liten storlek på penisen så de nackdelarna kan inte göra att ingen tjej svarar mig. Måste vara andra orsaker som jag inte vet om.

Okej men om de nu får så mycket mejl av killar så har jag svårt att tro att alla killar skriver personliga mejl, men tjejer kanske gillar killar som skriver rakt på sak att de vill ligga med henne, därför vi "snälla" killar inte har flickvän. Jag är så långt ifrån bad boys man kan komma och skulle aldrig skriva något sånt till en tjej.
    Säger inte att jag är bättre en någon annan men jag tar mycket tid att läsa tjejens presentation och skriva ett mejl, om hon tar sin tid att besöka min profil så skulle jag bli jätte glad att bara få ett svar, jag kräver inte att hon vill ha mig men att bara få en bekräftelse att hon uppskattade mitt mejl men att jag inte var hennes typ av kille skulle vara bra att få istället för att inte få något svar alls! 
    Du tar lite "easy way out" att förutsätta att det är ditt utseende, troligen är det något helt annat om du inte ser extremt illa ut (alltså mer monster än "vanlig människa"). 
    Nä det får man väl förutsätta att du i alla fall har så pass social kompetens än att skriva sådant (inte nödvändigtvis för att de skulle vara nackdelar utan att det inte är riktigt normalt att skriva ut). Ja precis orsaker som du inte vet om, varför jag tipsade om att du ska se till att någon annan tittar på det och ger feedback. Det är inte omöjligt att du formulerar något som är väldigt oattraktivt som du inte fattar att du gör. 

Nej tjejer i allmänhet gillar naturligtvis inte det - nu gör du dig lite löjlig. De flesta tjejer gillar dessutom faktiskt snälla killar, dock verkar majoriteten av de killar som försöker hävda de är så snälla och klagar på att tjejer bara gillar "bad boys" inte vara särskilt snälla utan misogyna offerkoftor med gravt bristande social kompetens (säger inte att du nödvändigtvis är det - men din argumentation här tassar nära det sätt de brukar argumentera på). 

Klart du skulle bli glad av det, det skulle nog de flesta. Vore definitivt trevligt om de gjorde så. Att fokusera sig på vad man önskar andra (som ändå uppenbarligen inte är intresserad av en) gjorde annorlunda är inte särskilt produktivt. 

Intressant att du hoppar över hela konstruktiva biten om vad du skulle kunna göra för att öka dina chanser att hitta både vänner och flickvän. 

Finns många saker "på listan" som troligare är problemet än ditt utseende eller storleken på din penis. Till och med ren "otur" är troligare, i och med överskottet av män på den typen av sidor, än storleken på din penis då de av naturlig skäl inte ens vet något om det. Skulle nog också gissa att sportfantast biten är större risk att vara problem än utseendet (inte för att du ska ändra vad du är, men de flesta tjejer är inte så väldigt förtjusta i det och ser framför sig en pojkvän som kommer hänga på matcher eller kolla på matcher på tv istället för att umgås särskilt mycket).
  • Anonym (Fia)
    Fotbollskillen skrev 2016-05-07 23:26:16 följande:
    Okej du säger att de flesta tjejer inte gillar sportintresserade killar, hur förklarar du då att alla idrottsmän, tex Zlatan har tjej, om det stämmer din hypotes så borde ju han precis som mig aldrig kunna få en tjej för han är värre en mig, han lever med idrott 24/7. Säg inte bara att de har mycket pengar, alla tjejer är inte prostituerade. 

Ja visst, kan inte utesluta att det är mitt utseende som är anledningen men tänker att någon av alla tjejer jag skrivit till borde tycka jag är intressant. Har funderat att ha samma text men byta ut min profilbild till någon modell och se om jag får svar, får jag det så är det inte texten det är fel på isåfall. 

Jag hoppade inte över det, vet bara inte vad jag skulle hitta på för intressen som det finns mycket tjejer. Börja dansa eller sjunga i kör är helt uteslutet iallafall.
    Fia, du säger att du inte skulle kunna bli intresserad av mig pga att jag tycker om sport, finns det andra saker som får dig att bli nyfiken på mig? :) Skulle du kunna dejta mig trots det?

Jag håller med dig om att jag inte har någon kunskap om tjejer men vill träffa en. Har mycket drömmar och planer som jag vill uppleva med henne.
    Enkla saker som ge henne frukost på sängen, laga en middag och släcka ner lägenheten och tända ljus till hon kommer hem från jobbet, köpa med en blomma och överraskning åt henne, plocka ihop en picknickkorg och väcka henne med en puss och säga att om en timme ska vi åka iväg, gå på mycket matcher och uppleva både glädje och sorg tillsammans, åka och storhandla och planera veckorna tillsammans, planera vart vi ska åka på semestern, är så mycket jag vill uppleva i livet och min högsta dröm är att träffa en flickvän som är snäll och trogen och älskar mig för den jag är.
    Jag hoppas verkligen du inte på allvar tror att det är på något vis samma sak att vara tillsammans med någon som gillar att *titta* på sport och någon som Zlatan? I så fall har du ganska mycket otur när du tänker och behöver fundera några varv till. Sedan även *om* det vore samma sak i olika grader så säger det ingenting om att det inte skulle stämma att de flesta tjejer inte tycker att ett stort sportintresse är något positivt, de flesta tjejer är inte och vill inte vara tillsammans med professionella idrottare. 
    För mig skulle det nog eventuellt kunna fungera om det var hans yrke och inte bara ett intresse (även om jag inte har något som helst intresse för just Zlatan) för då tillkommer inte också ett arbete ovanpå det hela som också tar tid och uppmärksamhet. 

Du kommer säkert att få några svar om du gör så med bild, men det kommer inte betyda det du tror, det betyder bara att det finns också en del riktigt ytliga tjejer där ute som ger fullkomligt fanken i vem och hur du är som person bara du är snygg nog (precis som det finns sådana killar) - men de tillhör inte majoriteten, och de flesta vill faktiskt inte ha en så ytlig partner. Dessutom så är de allra flesta av oss inte utseendemässigt på den nivån att dra till sig den typen, de är ganska få faktiskt (och de få vettiga som är brukar förbanna sitt utseende för de är inte intresserade av dessa men har svårt att undkomma att råka ut för och behöva hitta och sålla bort dem). De allra flesta "vanliga" hittar partners ändå, alldeles vanliga partners som inte är så ytliga att utseendet är det som trumfar allt men ändå vill ha någon som de tycker ser trevlig ut. Sen finns det naturligtvis de på andra ändan av spektrat också, som inte bryr sig alls om utseendet, men de liksom de som bara bryr sig om det är inte supervanliga. 

Nej, som jag nämnt tidigare skulle nog den typen av sportintresse som du beskriver vara en "dealbreaker" för mig, för det skulle leda till att jag blev, gnällig, grinig och tjatig. Inget jag är stolt över, men det är så. Växte upp med en sportintresserad pappa (på mycket lägre nivå än du beskriver) och jag kan känna irritationen stiga bara jag tänker på t ex sport på tv. Nu är de flesta tjejer inte så extrema som jag om saken, men för de flesta är det inget plus att ha ett stort sportintresse som är att *titta* på sport, fler gillar om det handlar om utövande. 

Det måste inte automatiskt vara något intresse som är en "massa" tjejer på, du beskriver ju själv att du saknar vänner, så något där du träffar andra överhuvudtaget är något bra - än bättre sådana som kan bli vänner. Kika i t ex studieförbundens kataloger, måste väl finnas några cirklar där med något som intresserar? Eller du nämner du arbetar som kock, kanske till och med erbjuda driva egen studiecirkel i matlagning? (är det dessutom då några tjejer som deltar så får du chansen att visa dig från en sida med något du är bra på, det är alltid positivt!). Du behöver vänner och umgängeskrets först, det kommer i sin tur leda till att du träffar fler, fler som i sin tur kanske känner någon som är rätt osv. 
Svar på tråden Längtar efter en flickvän.