Anonym (Anonymas) skrev 2016-05-06 00:30:25 följande:
Nopp jag har inte själv på en betal sajt. Men jag har många kompisar som träffat sina flickvänner på betal sajter men ingen fick svar på gratis sidorna. Precis som du är de helt vanliga killar. Känner även hel del tjejer som bekräftat att de mest använder gratis sidorna för uppmärksamheten. Säger sig självt egentligen att det funkar så.
Nopp badoo har jag aldrig använt men jag har bara hört illa om den appen. Fake profiler i massor precis som du beskrev. Tinder,happn,mint dejt appar använder jag. Har träffat en hel del tjejer genom de apparna. Vissa har jag dejtat en stund andra har jag bara haft sex med. Men det är sjukt ytligt så det är viktigt med bra bilder för att få likes och respons. Annars får du inte ens chansen att prata med dem.
Ja klart att hon ska med på någon match men det kommer senare om hon inte brinner för det. Lite orolig att du sätter tjejer på en piedestal när du skriver att du skulle göra allt för henne. Det får dig att låta needy. Och visst det är precis vad du är men du vill inte att hon ska veta det. Tjejer vill ha självsäkra killar inte någon som vill göra allt för henne. Det blir osexigt med en kläng apa som inte sätter gränser och respektera sig själv. Du är lika mycket värd som henne. Glöm inte det!! Du har hamnat i en ond cirkel som är svår att ta sig ut ur. Desto mindre bekräftelse du får desto mer needy blir du och desto mer needy du blir desto svårare blir det att träffa någon. KBT kanske?
Jo tjejer använder sina selfies med framgång för att de kan. Nu tänker jag generalisera men tjejer har så stort utbud av killar att de inte behöver anstränga sig lika mycket som vi killar behöver. Jag personligen unviker tjejer som bara har selfies. Får lata vibbar av selfies.
T.ex .Tog från Google. Visst ser den här bilden mer inbjudande ut
www.123rf.com/photo_15044342_happy-guy-in-nat...
Än den här.
www.flickr.com/photos/ccanterbury25/171495953...
Du säljer en vara ( dig själv ) Konkurrensen är stenhård och du behöver marknsdsföra dig på bästa sätt för att ha en chans att sälja varan.
Bästa årstiden för bra bilder nu!
PS ta inte bara bilder där du ser smal ut om du har några kilo extra tex. Det är falsk marknadsföring och kommer bara straffa sig senare.
Okej vad roligt för dina vänner att de träffat en flickvän att dela livet med!
Tack för att du tar din tid och vill hjälpa mig, det uppskattar jag.
Precis som du säger så känns det som att det är svårt att träffa kärleken över nätet, bilderna måste vara väldigt bra för att få en chans, problemet är väl att jag är rätt blyg och inte har något umgänge så jag har inte självförtroendet att gå fram till en tjej på stan.
Har sett på youtube hur två killar från Göteborg går på stan och går fram till olika tjejer och frågar om deras nummer, då har man bra självförtroende!
Du har rätt i att jag inte vet hur jag ska bete mig mot tjejer, har inte hållit i en tjej handen ens och det är något som jag är ledsen över. Vet inte varför tjejer tycker det är fel på mig. Men lastar inte det på dom för tycker de inte jag är attraktiv så gör de inte det. Men vore väldigt kul att få lära känna en tjej :) För har mycket kärlet att ge.
Synd att du har fått den uppfattningen om mig, jag själv tror att jag skulle bli en bra pojkvän, är väldigt snäll och omtänksam som person.
Ja visst det kan jag hålla med om att den första bilden ser trevligare ut, mina bilder ser inte precis ut som den andra bilden men nästan, får med min tjusiga skjorta och inte bara ansiktet.
Nej jag spänner mig inte på någon bild, jag döljer ingenting. Har inga magrutor och tar kort på hur jag ser ut och inget annat!
Eric från Paradise Hotell skulle jag vilja ha som mentor, skulle gärna vilja ha hans utseende, i programmet sa han att han att han aldrig fått nobben av någon tjej och han har legat med 200+ tjejer.
Skulle gärna sitta en kväll tillsammans med honom och få råd från honom hu man får en flickvän. Han ser väldigt bra ut!
http://schlagerbloggen.hant.se/wp-content/uploads/sites/9/2015/02/IMG_0272-e1423964658541-600x800.jpg