Inlägg från: Kirenaj68 |Visa alla inlägg
  • Kirenaj68

Dotterns pojkvän kör som en galning!!

Henritta skrev 2016-04-27 16:23:50 följande:
    Varför utgår du från att de kan påverka honom endast för att de är hans föräldrar? Hans föräldrar verkar som sagt inte vara så brydda i vad han gör. Han bor hemma ja, MEN han är myndig och att jag vänder mig till hans föräldrar då får det hela bara att verka ännu mer oseriöst. Hans föräldrar hör aldrig av sig till mig, jag hör aldrig av mig till dem. Vi träffas inte. Att jag tar upp hans körande med dem.. det känns bara konstigt och oseriöst. Bilen har han köpt själv och står på han, enligt min dotter.

Jag kommer alltid bry mig om min dotter, såklart! MEN när hon är 18 ÄR hon myndig och har ansvar över sig själv. Jag kan försöka påverka henne men bara för att jag är hennes mamma innebär det inte att det kommer ha effekt. Vissa personer går inte att påverka alls, oavsett vem som försöker. Måste hålla med Anonym (?) på denna front faktiskt.

Har funderat på att prata med Rasmus själv men min dotter skulle hata mig efteråt om jag förbjöd dem att träffas. Det är inte heller förbud från att ses som jag är ute efter. Vill bara att han ska sakta ner farten men han försökt prata med min dotter men hon vill inte lyssna.

Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt.
    Hur vet du att hans föräldrar inte bryr sig? Du har ju aldrig träffat dem. Även om han är myndig behöver det inte innebära att de inte bryr sig om sin son. De vill säkert inte få ett samtal från polisen som säger att deras son har kört ihjäl sig. Kanske tog han sin flickvän med sig också. 
    Du ger ett intryck av att vara lite vek och konflikträdd, om du ursäktar. Du verkar bara hitta på en massa ursäkter för att slippa göra något. Det är det värsta du kan göra för din dotter. Hon är i den känsligaste åldern i hela sitt liv och behöver nu mer än någonsin en fast hand som hjälper henne.
    På mig verkar det som du mer eller mindre har kapitulerat. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?
    "Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt". Större än din kärlek till din dotter? För övrigt. Vad vet en 15-åring om kärlek? Skärp dig nu!!!
  • Kirenaj68
    Henritta skrev 2016-04-28 13:44:28 följande:
    Kommer min dotter dö för att hon sover hos sin pojkvän? Det var nåt nytt.
    Han menar naturligtvis inte p.g.a det utan p.g.a pojkens körning. Det fattar du väl?????
  • Kirenaj68
    Henritta skrev 2016-04-28 07:37:44 följande:

[quote=76575508][quote-nick]Kirenaj68 skrev 2016-04-28 01:47:51 följande:[/quote-nick]

Hur vet du att hans föräldrar inte bryr sig? Du har ju aldrig träffat dem. Även om han är myndig behöver det inte innebära att de inte bryr sig om sin son. De vill säkert inte få ett samtal från polisen som säger att deras son har kört ihjäl sig. Kanske tog han sin flickvän med sig också. 

Du ger ett intryck av att vara lite vek och konflikträdd, om du ursäktar. Du verkar bara hitta på en massa ursäkter för att slippa göra något. Det är det värsta du kan göra för din dotter. Hon är i den känsligaste åldern i hela sitt liv och behöver nu mer än någonsin en fast hand som hjälper henne.

På mig verkar det som du mer eller mindre har kapitulerat. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?

"Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt". Större än din kärlek till din dotter? För övrigt. Vad vet en 15-åring om kärlek? Skärp dig nu!!!

Jag vet ingenting! Jag går efter det min dotter sagt om hans föräldrar!

Jag ska möjligtvis prata med hennes pojkvän. Varför skulle en 15 åring inte kunna veta nåt lm kärlek? Hade själv en pojkvän när jag var 15 som det höll 5 år med! Så det kan du va tyst om!

Oj! Så du var fullärd inom kärleken redan som 15-åring? Inte illa. Förklarar ju ett och annat...Lustigt att du hakar upp dig på just den detaljen i mitt inlägg. Varför kommenterade du inte det övriga jag skrev i mitt inlägg? Möjligtvis tala med pojkvännen? Ja. Det anar vi ju hur det blir med den saken.. Du får ursäkta att jag är tyken och provokativ, men det är för att få dig att tända till lite. Att ta tag i det istället för att vela. Det är ju för din dotters skull. Jag frågar igen. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?
  • Kirenaj68
    Henritta skrev 2016-04-28 16:36:08 följande:
    Hade inte möjlighet att svara på allting pga var inne via mobilen och det var så konstigt då, men nu går det bättre att skriva. Och jag tycker inte att man ska vara ageistisk och säga att unga människor inte kan veta nåt om kärlek då det är helt individuellt. Du kan vara vuxen och inte veta nåt om kärlek.

Jag velar för att jag har några anledningar till att göra det. Du får väl läsa mina andra inlägg och se!  

Pappan och jag är skilda sen måånga år tillbaka, han har jag så lite kontakt med som möjligt.. tror det räcker att jag säger så!
    All right. Tänkte att det kunde vara bra för dig att ha uppbackning i detta. Jodå. Jag har läst dina inlägg  och jag får en bild av en mamma som är rädd för att det ska hända hennes dotter något, men att hon av konflikträdsla inte vågar säga eller göra något. Istället hittar hon på ursäkter för att slippa göra något. Nåja. Vi är alla olika. Det är ju så det är. Men hade jag varit i dina kläder hade jag sagt följande till pojken: "Att du kör som en biltjuv är din ensak. Men nåde dig om det händer min dotter något p.g.a din körning. Då kommer jag att göra dit liv till ett rent helvete!!" Jag hade givit blanka fan om dottern eller snordyveln hade hatat mig efteråt. Jag hade gjort min ståndpunkt klar och tydlig.
  • Kirenaj68
    ITpappan skrev 2016-04-28 06:45:36 följande:

Detta låter inte bra. Kör han skrutt-Volvo? Saab? Pizza-BMW?

Jag hade förstått det om han kört t ex en nyare Mercedes eller Audi. Nu är det helt galet.

Stå på dig!

Naturligtvis. Ju fräschare bil desto bättre, men det hänger ändå på föraren.
Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!