Dotterns pojkvän kör som en galning!!
Jag kommer alltid bry mig om min dotter, såklart! MEN när hon är 18 ÄR hon myndig och har ansvar över sig själv. Jag kan försöka påverka henne men bara för att jag är hennes mamma innebär det inte att det kommer ha effekt. Vissa personer går inte att påverka alls, oavsett vem som försöker. Måste hålla med Anonym (?) på denna front faktiskt.
Har funderat på att prata med Rasmus själv men min dotter skulle hata mig efteråt om jag förbjöd dem att träffas. Det är inte heller förbud från att ses som jag är ute efter. Vill bara att han ska sakta ner farten men han försökt prata med min dotter men hon vill inte lyssna.
Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt.
Du ger ett intryck av att vara lite vek och konflikträdd, om du ursäktar. Du verkar bara hitta på en massa ursäkter för att slippa göra något. Det är det värsta du kan göra för din dotter. Hon är i den känsligaste åldern i hela sitt liv och behöver nu mer än någonsin en fast hand som hjälper henne.
På mig verkar det som du mer eller mindre har kapitulerat. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?
"Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt". Större än din kärlek till din dotter? För övrigt. Vad vet en 15-åring om kärlek? Skärp dig nu!!!