• Mooki

Usch är helt förkrossad..

Nu vet jag inte hur gammal du är, men 6 äggblåsor är väl inget dåligt resultat? Du har bara stimulerats i 4 dagar och de små blåsorna har alla möjligheter att växa till sig. Det är trots allt äggens kvalitet som är avgörande. Har du gjort långa programmet (med nedreglering med nässpray) eller korta programmet med endast sprutor? När jag var i IVF-svängen för några år sedan fick vi 6 ägg vid ett äggplock. Det ansågs vara ett bra resultat och det blev 4 fina embryon, 1 tillbaka och 3 till frysen. Sa läkaren något till er som kunde tolkas som negativt?

• Mooki

Eftersom ni bara tar sprutor gör ni det korta programmet. Det kan ofta ge färre ägg, men  de kan vara av riktigt bra kvalitet. Försök att inte oroa dig för mycket. Jag vet, det är svårt. Särskilt om cellgifter väntar och detta kanske är sista chansen. Men som Lurvenpajsaren ovan skriver behövs det inte alltid så många ägg. På min IVF-klinik berättade läkaren att de haft många fall där de endast kunnat plocka ut 1 (!) eller 2 ägg men som ändå lett till graviditet:). Jag håller tummarna och hoppas att ni lyckas!

• Mooki

Oroa dig inte, det kommer inte att påverka resultatet! Däremot är det jätteviktigt att du tar ägglossningssprutan på exakt angiven tid. Har för mig att det max får diffa 15 minuter. Du kommer att få detaljerad info från din klinik. Lycka till!

• Mooki
    Susssiii skrev 2016-04-30 00:05:19 följande:
    Tack!
    Ska försöka minnas det...mitt i allt!
    Hej!
    Ja precis, det låter som att de blå sprutan är ägglossningssprutan. Försök att ta den så nära 21:00 som du kan. Ägglossningssprutan ger ägglossning inom ett visst tidsintervall, och den tid för äggplock som din klinik har bokat åt dig är beräknad utifrån när du tog sprutan. När jag gjorde IVF sa de att det kunde diffa på 15 min, men helst inte mer. Hör med din klinik om du är orolig! Jag förstår om du är stressad och nervös, det var jag också under min första IVF, men det kommer säkert att gå bra ska du se!
Svar på tråden Usch är helt förkrossad..